• شنبه ٢٠ دی ١٣٩٩-١٢:٠٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٣٣٢
محمد سالاری پس ازبازدید از محل جدید استقرار جمعه بازار پروانه:

تلاش می کنیم جمعه بازار پروانه به محل قدیمی خود بازگردد

رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ضرورت صیانت از مکان رویدادهایی همچون جمعه بازار پروانه گفت: تلاش می کنیم، پس از ایمن سازی پارکینگ‌پروانه، زمینه لازم را برای برگزاری این جمعه بازار در محل قدیمی خود را فراهم کنیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد سالاری با اشاره به بازدید خود از جمعه بازار پروانه در محل اراضی عباس آباد گفت: صبح روز جمعه،  1200 کسبه پارکینگ پروانه پس از یکسال بلاتکلیفی  بصورت رسمی در موزه هنر اراضی عباس آباد مستقر شدند. با حضور در محل این جمعه بازار شاهد نشاط و رضایتمندی کسبه بودم اما وقتی به گفت و گو با آن ها پرداختم متوجه نگرانی آن ها در خصوص دائمی نبودن اختصاص این مکان به آن ها شدم.

وی ادامه داد: کسبه بازار پروانه می‌گفتند، این بازارچه متنوع،  بیش از ۲۰ سال در محل پارکینگ موسوم به پروانه در خیابان جمهوری، برگزار می شد اما به یک‌باره تعطیل شد، فارغ از اینکه اکنون در فضای کرونایی امکان حضور این تعداد خرده فروش در مکانی سربسته وجود ندارد اما آنچه از مجموعه نظرات آنها متوجه شدم، این بود که پارکینگ پروانه عملاً به یک مکان رویداد هنری-گردشگری و بساط گستری آن هم با مخاطبینی از سراسر تهران،کشور و حتی سایر کشورها تبدیل شده بود.

سالاری با اشاره به مخالفت ها و اعتراضات مکرر خود به تصمیم شهرداری تهران برای واگذاری پارکینگ‌پروانه به ساختمان پلاسکو و بنیاد مستضعفان،گفت: من وهمکارانم سعی خواهیم کرد، پس از ایمن سازی پارکینگ‌پروانه زمینه لازم را برای برگزاری این جمعه بازار در محل قدیمی خود را فراهم کنیم.

 رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران تصریح کرد: امروز جمعیت انبوه واقع در شهرهای کشور و تهران بزرگ و مشکلات معیشتی اقشار مختلف جامعه و نیز عدم وجود عرصه ها و مکان هایی برای تجمیع ارائه کنندگان صنایع دستی، هنری و سنتی باعث شده تا بسترسازی برای ایجاد چنین مکان رویدادهایی یکی از مهم ترین رسالت های مدیریت های شهری کشور، بویژه مدیریت پایتخت باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه مکان رویداد موسوم به پارکینگ پروانه، ذینفعان قابل توجهی در سطوح مختلف جامعه دارد و محصولات متنوع و ارزشمند و کمیاب که در آن عرضه می شود، دارای هویتی بسیار مستحکم وپایدار شده است که این هویت عمدتا تحت تاثیر هنر و صنایع دستی و استقبال عمومی مردم به دست آمده است که وظیفه همه ما صیانت از تداوم فعالیت این مکان رویدادها است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: