• شنبه ٢٠ دی ١٣٩٩-١٨:٣١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٣٣٦
حجت نظری:

طولانی شدن مدت سرپرستی مدیران شهری تخلف است

عضو شورای شهر تهران: شهرداری سامانه جامع منابع انسانی را هنوز ارائه نکرده است و آمار دقیق مدیرانی که زمان سرپرستی آن‌ها گذشته است در دست نیست.

 
به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ حجت نظری، گفت: متاسفانه با وجود اینکه در متن قوانین و مقررات بیش از سه ماه و در مواردی بیش از چهار ماه امکان اینکه کسی بتواند سرپرست باشد، وجود ندارد، اما در شهرداری تهران مدیرانی هستند که بیش از این مدت به عنوان سرپرست در حال فعالیت هستند.
وی گفت: من هم در سال جاری هم اوایل سال گذشته این موضوع را به شهردار تهران تذکر دادم. در جلسه قبلی شورا برای سومین بار این موضوع را در صحن مطرح کردم. این در حالیست که دیگر همکاران هم در این خصوص تذکر‌هایی داده بودند، اما متاسفانه هیچ وقت اتفاقی رخ نداد و صرفا پاسخ‌هایی که داده شد در حد بیان کلی قوانین و مقررات بود. جالب این است که همین بیان قوانین و مقررات منتج به تغییر مدیر و صدور حکم مدیریت نمی‌شود.
نظری ادامه داد: عمدتا می‌گویند قانون گفته است که بیش از ۴ ماه کسی نمی‌تواند سرپرست شود با این وجود آن سرپرست را تعیین تکلیف نکرده و فرد را به عنوان مدیر معرفی نمی‌کنند. این موضوع در سطوح مختلف از سطح معاون شهردار تهران تا مدیران کل و بعضی از معاونان مناطق هم دیده می‌شود.
وی گفت: بعضی از این مدیران ماه هاست و برخی هم بیش از یک سال است که به عنوان سرپرست در حال فعالیت هستند. درباره آمار این مدیران باید تاکید کنم متاسفانه شهرداری تهران سامانه جامع منابع انسانی را هنوز به ما نداده است بر همین اساس نمی‌توانیم آمار دقیق داشته باشیم. با همه این اوصاف تلاش کرده ام تا این موضوع تعیین شود.
نظری افزود: بی تردید ما به عنوان نماینده مردم در شورای شهر باید شان نمایندگی را حفظ کنیم و مطمئن هستیم که این شکل بی احترامی‌ها در واقع بی احترامی به مردم است.
وی گفت: وقتی ما بیش از یک سال از اولین تذکری که در این مورد دادیم می‌گذرد و این تذکر حداقل سه بار دیگر هم تکرار شده و پاسخی هم داده نشده و اقدام عملی صورت نگرفته است بی تردید باید از دیگر اهرم‌های قانونی برای پاسخگویی شهرداری استفاده کرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: