• شنبه ٢٠ دی ١٣٩٩-١٩:٠٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٣٣٧
افشین حبیب زاده در اینستاگرام نوشت:

امیرکبیر روحیه‌ای اصلاح‌طلب داشت

به گزارش  معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران افشین حبیب‌زاده در سالروز شهادت امیرکبیر در اینستاگرام خود نوشت: همانطور که در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده و براساس گزارش‌‌های تاریخی بیستم دی‌ماه سالروز قتل یا به شهادت رساندن میرزا محمدتقی‌خان فراهانی صدراعظم توانا، بلندنظر و صاحب فضیلت عصر قاجار است. امیرکبیر روحیه‌ای اصلاح‌طلب داشت و درون او عشقی عمیق به استقلال، آزادی و اقتدار وطن شعله‌ور بود، سیاستمدار مصلحی که خیرخواهی او نسبت به ملت، در طول تمام اعصار گذشته بر این سرزمین کم‌سابقه می‌نماید.
امیرکبیر طی دوران کمتر از 4 چهارساله صدارت خود تلاش‌ها و اصلاحات گوناگونی را در عرصه‌های مختلفی سامان داد تا زمینه‌ساز تطهیر سیاست، تنظیم اقتصاد و اعتلای فرهنگ باشد. مبارزات او در مسیر قطع نفوذ استعمارگران و اقداماتش در جهت بسط عدالت، ریشه‌کن نمودن فقر و احیای دین و مبارزه با انحراف عقیده تحسین برانگیز است.
همچنین تاسیس دارالفنون، نشر علوم جدید از طریق ترجمه و انتشار کتب علمی، ایجاد روزنامه، ترویج صنایع جدید، اعزام ایرانیان به خارج به منظور علم‌آموزی و تدریس در داخل کشور، تاسیس چاپارخانه، بسط کشاورزی و آبیاری، توسعه تجارت داخلی و خارجی، ساماندهی قشون ایران و تقویت بنیه اقتصادی کشور را می‌توان از جمله اقدامات او در مدت 39 ماه صدارت برشمرد.
اما دریغ که ساماندهی این اقدامات اصلاح‌گرایانه و ملی از سوی او زمینه‌ساز سعایت درباریان فاسد از او شد تا در نهایت موفق به جلب نظر شاه نابخرد دوران بر عزل و سپس قتل او شدند.
در غروب سالروز شهادت امیرکبیر، یاد و نام این قهرمان مبارزه با استعمار و شهید راه استقلال، آزادی و اقتدار کشور را گرامی‌ می‌دارم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: