• دوشنبه ٢٢ دی ١٣٩٩-٠٨:٤٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٣٥٧
گزارش خبرگزاری صدا و سیما از جلسه 263 شورای شهر تهران؛

توسعه مترو و چالش بی اعتباری

نطق پیش از دستور خزانه دار شورا درباره اختصاص ۶۴ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه مترو تهران در لایحه تقدیمی دولت به مجلس برای سال ۱۴۰۰ قابل تامل بود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آقای محسن هاشمی در حاشیه دویست و شصت و سومین جلسه شورا در پاسخ به موضوع که آقای جهانگیری اعلام کرد یک میلیارد دلار به حمل و نقل عمومی تهران کمک شده است، گفت: البته از صحبت‌های آقای جهانگیری برداشت بد شده است. این یک میلیارد دلار مربوط به همان اعتبار فاینانس است که بالغ بر دو میلیارد دلار برای کلان شهر‌های کشور بود که یک میلیارد دلار برای تهران و یک میلیارد دلار هم برای سایر کلانشهر‌ها که برای تامین واگن‌های مترو پیش بینی شده بود.
 
رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه دولت یازدهم و دوازدهم مصوبات بسیار خوبی در بحث کمک به حمل و نقل عمومی به تصویب رساند، اما این مصوبات خوب هیچ کدام عملی نشد و به نتیجه نرسید.
 
وی در ادامه افزود: البته پیگیری مدیریت شهری هم آنطور که باید، نیست. باید جسارت را در کنار سماجت داشته باشیم و از آقای حناچی خواهش می‌کنم در این خصوص سماجت به خرج دهد تا طلب شهرداریبه ویژه در بخش حمل و نقل عمومی از دولت وصول شود.
 
به گفته اعضای شورای شهر برای ساخت، تجهیز و تکمیل حداقل یک کیلومتر مترو به هزار میلیارد تومان پول نیاز است و با این بودجه اختصاصی دولت به مجلس برای توسعه حمل و نقل عمومی تنها می‌توان ۶۴ متر مترو تهران را ساخت. با این حساب تکلیف توسعه و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی تهران از اکنون برای سال آینده مشخص است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: