• دوشنبه ٢٢ دی ١٣٩٩-٢١:١٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٣٦٣
سید آرش حسینی میلانی:

مرکز پردازش و بازیافت یکپارچه پسماندهای شهری درصد تفکیک پسماند را به ۱۵ درصد افزایش می‌دهد

رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مرکز پردازش و بازیافت یکپارچه پسماندهای شهری با ظرفیت دریافت ۸۰۰ تن زباله در روز سه منطقه ۵،۲۱ و ۲۲ را پوشش خواهد داد و میزان تفکیک نیز به ۱۵ درصد افزایش پیدا می‌کند، اظهار داشت: با ایجاد این مرکز بحث بو و شیرابه که از قبل در این ایستگاه میانی تا حدی وجود داشته، حل خواهد شد و کاملاً کارخانه مربوطه سرپوشیده و ایزوله طراحی شده و سیستم‌های کنترل بو خواهد داشت.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سید آرش حسینی میلانی، رییس کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در حاشیه آیین آغاز ساخت مرکز پردازش و بازیافت یکپارچه پسماندهای شهری گفت: طرح جامع مدیریت پسماند که در آستانه تصویب در شورای شهر قرار دارد، پیشنهاد کرده که چهار مرکز بازیافت پاک در داخل شهر احداث شود.

به گفته این عضو شورای شهر تهران، چهار مرکز در این باره مورد تایید قرار گرفته که آغاز ساخت یکی از آنها را امروز در غرب تهران شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه این مرکز با ظرفیت دریافت  ۸۰۰ تن زباله در روز سه منطقه ۵،۲۱ و ۲۲ را پوشش خواهد داد و میزان تفکیک نیز به ۱۵ درصد افزایش پیدا می‌کند، اظهار داشت: با ایجاد این مرکز بحث بو و شیرابه که از قبل در این ایستگاه میانی تا حدی وجود داشته، حل خواهد شد و کاملاً کارخانه مربوطه سرپوشیده و ایزوله طراحی شده و سیستم‌های کنترل بو خواهد داشت.  سنجنده‌های پایش و حسگرهای بو راه‌اندازی می‌شود تا کاملاً راندمان سیستم کنترل شود.

حسینی میلانی با بیان اینکه ساخت این مرکز که یکی از کمبودهای چرخه مدیریت پسماند در شهر تهران است با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال انجام است، تصریح کرد: امیدواریم که با کاهش تردد به سمت آرادکوه ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها و بهبود وضعیت زیست محیطی، در آرادکوه هم شاهد این باشیم که کیفیت کمپوست بهتر شود.

وی ادامه داد: ایستگاهی با این سبک و با این سطح از تکنولوژی و پردازش، برای نخستین بار است که در شهر تهران احداث می‌شود. پروژه‌ای که در آن با وجود اینکه از مشاوره‌های خارجی کمک گرفته شده ولی ارزبری در این باره نداشته و در واقع بومی‌سازی شده است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: