• سه شنبه ٢٣ دی ١٣٩٩-١٣:٤٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٣٧٦
حق شناس:

میزبانی اجلاس سازمان جهانی گردشگری در سال ۱۴۰۰ برای تهران یک فرصت است

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: میزبانی شهرداری برای اجلاس سازمان جهانی گردشگری در سال ۱۴۰۰ برای تهران یک فرصت است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد جواد حق شناس در جریان دویست و شصت و چهارمین جلسه شورا درباره طرح "الزام شهرداری برای میزبانی دهمین اجلاس سازمان جهانی گردشگری اظهار داشت: موضوع برمیگردد به یک الزام که شهرداری تهران برای میزبانی دهمین اجلاس سازمان جهانی گردشگری در سال ۱۴۰۰شمسی یا ۲۰۲۱ میلادی بتواند پیشنهادی در یک ماده واحده ارائه کند و تمهیدات لازم را در این زمینه بیندیشد.
 
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در ادامه بابیان شرح مختصری از چگونگی روند تهیه این طرح گفت: این موضوع را شرکت فرهنگی عباس آباد و آقای خلیل آبادی بعنوان کمیته گردشگری پیگیری کردند و در نهایت طرح توسط تعدادی از همکاران شورا ارائه به صحن و از آنجا به کمیسیون مشترک فرهنگی و کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد.
 
گفتنی است طراحان این طرح ۱۹ نفر بودند ، که نشان از یک اجماع نسبت به مسئله و اهمیت موضوع بود و از طرفی همزمانی با بحث تهران 1400 می تواند فرصتی برای تهران با توجه به بحث تحریم هایی که است  و مشکلاتی که شهر در تمام این سالها داشته است را فراهم می کند که این میزبانی به نوعی یک نقطه تحول در رابطه با ارتقا جایگاه تهران در نظام گردشگری بین الملل به دنبال خواهد داشت و می تواند به عنوان یک مرکز برای کانون توجهات گردشگری فراهم کند.
 
حق شناس ادامه داد: این مهم یکی از اتفاقاتی است که با کمترین هزینه ولی با بیشترین بهره تهران را به عنوان یک نقطه جدی و کانون توجه فضای گردشگری قرار می دهد.
 
وی ادامه داد: شهرداری تهران هم با توجه به مسئولیتی که دارد برای معرفی تهران در این حوزه تلاش های لازم را انجام دهد.
 
همچنین در بحث دیپلماسی شهری و دیپلماسی جمهوری اسلامی که در حوزه های دیگر با مشکلات جدی روبه رو هستیم این رویداد  می تواند فرصتی را برای کشورمان فراهم کند.
 
حق شناس با بیان اینکه این رویکرد و دو ماده موجود در برنامه ۵ ساله سوم و تکالیفی که در بحث توسعه همکاری ها و ارتقا جایگاه بین المللی شهر وجود دارد گفت: برگزاری این اجلاس کار ویژه انتقال گردشگری و ارتباط و تبادل با نهادهای بین المللی را مورد توجه قرار می دهد و از طرفی بحث اقتصاد فرهنگ و گردشگری و شهر هوشمند هم بدون کمک نهادهای بین المللی غیر ممکن است بنابراین باید از ظرفیتهای نهادهای بین المللی استفاده شود.  
 
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران خاطر نشان ساخت: در این طرح دو عنصر مورد تاکید کمیسیون های مشترک برنامه و بودجه و فرهنگی و اجتماعی قرار گرفته است.
 
ابتدا اینکه سازمان اصلی که وزارت ورزش و گردشگری است بعنوان دستگاه متولی حاکمیتی دخیل باشد تا تمام بار به دوش شهرداری منتقل نشود و همچنین بحث هزینه های احتمالی این ماجراست و برای اینکه این هزینه ها به شهرداری تحمیل نشود تاکید بر جذب اسپانسر مطرح است تا منابع مالی تامین شود.
8-264

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: