• جمعه ٢٦ دی ١٣٩٩-١٤:٠٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٤٠٤
واکنش میرلوحی به صدور حکم عیسی شریفی در گفتگو با امتداد:

چرا شهرداری که یک طرف این پرونده بوده، باید از جوانب کار بی‌اطلاع باشد؟/ نتیجه ۸۰۰ پرونده تخلفات شهرداری دوره قالیباف به کجا رسید؟/ پرونده عیسی شریفی، تنها یک مورد از این پرونده‌ها است

 
 
به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از امتداد- غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی دستگاه قضا در آخرین نشست خبری خود، بدون بیان جزئیات از صدور حکم پرونده عیسی شریفی، قائم مقام قالیباف در دوره شهرداری تهران خبر داد.
 
سیدمحمود میرلوحی، رئیس کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات شورای شهر تهران در واکنش به این مسئله در گفتگو با امتداد، عنوان داشت: بحث لزوم شفاف‌سازی دستگاه قضائی در خصوص این پرونده، مطالبه‌ای است که مدام گفته شده و حتی، آملی لاریجانی، رئیس سابق این قوه نیز، طی بیانیه‌ یا مواضعی، نقد داشته که چرا از بیان جزئیات چنین پرونده‌ای اینچنین سربسته و دربسته عبور می‌شود.
 
ما هم که به عنوان طرف این پرونده، نسبت به غارت رفتن منابع شهرداری شکایت داشته و خواستار بازگرداندن آن به بیت‌المال هستیم. تا دی ماه سال گذشته، تصور ما این بود که همکاران ما در شهرداری، مرتبا از نزدیک پیگیر این پرونده و اخبار جزئیات آن هستند. متاسفانه متوجه شدیم که چنین نبوده و خواستار شکایت شهرداری در این پرونده شدیم.
 
ما در حال حاضر، یک طرف این پرونده هستیم و متاسفانه کوچکترین اطلاعی در خصوص جزئیات آن به شهرداری داده نشده است. حتی همین سخنی هم که از سوی سخنگوی دستگاه قضا اخیرا مطرح شد نیز به اطلاع ما نرسیده بود.
 
طبق بند ۱۲ ماده ۸۰ قانون، اعضای شورای شهر باید بر دعاوی حقوقی و قضائی شهرداری نظارت کنند. سوال کردیم که این مطلب چیست که سخنگوی قوه قضائیه گفته، پرونده عیسی شریفی در مرحله دیوانعالی است و متاسفانه شهرداری هیچ اطلاع و پاسخی برای آن ندارد. اگر دست کم، این پرونده بدوی بود و به تجدیدنظر می‌رسید، شهرداری باید مطلع می‌شد که چه رایی صادر شده و چه مسائلی در روند آن مطرح شده است. گفته شده که این پرونده در مرحله دیوان قرار گرفته و معمولا روال بر این است که پرونده‌های اعدام عموما به صورت مستقیم به این مرحله می‌رسد، والا بقیه آرا، مرحله تجدید نظر دارد و زوایای آن باید روشن شود.
 
چرا شهرداری که یک طرف پرونده عیسی شریفی بوده باید از جوانب کار بی‌اطلاع باشد؟
 
ما هم مثل افکار عمومی از واقعیت این پرونده، فعلا محروم هستیم و دلیل آن را هم نمی‌دانیم. چرا باید شهرداری که یک طرف این پرونده بوده و منابع آن به غارت رفته، باید از جوانب کار بی‌اطلاع باشد؟ متاسفانه ما هم از این مسئله بی‌خبر هستیم.
 
نتیجه ۸۰۰ پرونده تخلفات شهرداری دوره قالیباف به کجا رسید؟
 
شورای پنجم به آرایی که قوه قضائیه به این پرونده‌ها داشته، شورا هم مکررا نقد داشته و آن را صراحتا مطرح کرده است. زمانی، سازمان بازرسی کل کشور، عنوان کرده که ۸۰۰ پرونده از تخلفات شهرداری در زمان قالیباف ار اعلام کرده است و ما اطلاع نداریم که، حتی نتیجه ۸ مورد از این تخلفات به کجا رسیده است؟
 
من در تذکری به شهردار تهران، عنوان کردم که نتیجه این ۸۰۰ پرونده که از سوی آقایان بازرسی کل کشور مطرح شده را پیگیر شوند. حال، یکی از این۸۰۰ مورد، پرونده عیسی شریفی بوده، یکی املاک نجومی و یک نمونه ۴۱ موردی است که پارسال، مجددا از سوی سازمان بازرسی کل کشور اعلام شده و عنوان کرده که این تخلفات؛ همچنان به قوت خود باقی است.
 
متاسفانه، ما هنوز اراده‌ای که این پرونده‌ را به مانند سایر پرونده‌ها پیگیری کرده و نتیجه آن را به اطلاع افکار عمومی برساند، کماکان مشاهده نمی‌کنیم.
خبرنگار-محمد جعفری
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: