• دوشنبه ٦ بهمن ١٣٩٩-١٩:١٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٥١٩
ابراز نگرانی سخنگوی شورای شهر درباره طرح جدید ساماندهی محور ولیعصر؛

علی اعطا در نامه‌ای به شهردار تهران خواستار نگاه حفاظتی به ویژگی های تاریخی طبیعی خیابان ولیعصر شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران طی نامه ای به شهردار تهران، درباره طرح ساماندهی خیابان ولیعصر (عج) نگرانی‌هایی را مطرح کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران علی اعطا خطاب به پیروز حناچی، شهردار تهران، با تأکید بر ویژگی‌های منحصر به فرد محور فرهنگی-تاریخی - طبیعی ولیعصر گفت:  از آنجا که معاونت شهرسازي و معماري شهرداري تهران درصدد ارسال طرح ساماندهی محور ولیعصر (عج) به كميسيون ماده پنج شهر تهران جهت سير مراحل تصويب است، نکاتی را مطرح می‌کنم.
رییس کمیته معماری و شرح های شهری با تأکید بر ضرورت نگاه حفاظتی به درختان چنار خیابان ولیعصر گفت: در طرح پيشنهادی مشاور، در بسیاری از نقاط ارتفاع مجاز ۶ طبقه و ۲۵ متر معین شده است.
وی تأکید کرد: این در حالی است که ارتفاع درختان چنار در طول محور وليعصر، چيزي بين ۸ تا ۲۰ متر و به طور متوسط در حدود ۱۵ متر است و ساخت‌وسازهاي جديد از يك سو با سايه‌اندازي بر چتر درختان و از سوي ديگر با گودبرداري عميق‌تر از ريشۀ درختان مي‌توانند ادامۀ حيات اين اندك درختان باقي‌مانده را با خطر جدي مواجه كنند.
اعطا در بخش دیگری از این نامه، به بناهاي ارزشمند معاصر و تاريخي شهر تهران در این خیابان اشاره کرده و افزود: در صورتي كه تراكم مجاز در طرح جديد با نگاه حفاظتي نسبت به خيابان وليعصر تنظيم شود، تخريب و نوسازي بناهاي ارزشمند به ميزان قابل‌توجهي كاهش خواهد يافت.
اعطا در ادامه با تأکید بر وجود تعدادی باغ در حاشیه خیابان ولی‌عصر ضمن ابراز نگرانی نوشت: نكته ديگر وجود تعدادي باغ در حاشيۀ خيابان وليعصر است که در حال حاضر قواعد ساخت‌و‌ساز در اين پلاك‌ها بر اساس مصوبۀ خانه‌باغ بوده و با محدوديت جدي ارتفاعي روبه‌روست. به گفته وی در ضابطه پیشنهادی، سطح اشغال ۶۰ و ۸۰ درصد را برای آن‌ها پیش‌بینی کرده است.
اعطا افزود: كاهش ارتفاع مجاز ساخت‌و‌ساز به حداكثر 15 متر روي تراز صفر خيابان (4 طبقه روي همكف) و كاهش حداكثر عمق مجاز گودبرداري به 4 متر زير تراز صفر خيابان از جمله نکاتی است که باید به آن توجه شود .
سخنگوی شورای شهر تهران در انتهای نامه پیشنهاد کرد به منظور حفاظت از درختان چنار ارتفاع مجاز ساخت و ساز به حداکثر ۴ طبقه روی همکف کاهش یابد و حداکثر عمق مجاز گودبرداری به ۴ متر کاهش پیدا کند.
وی از شهردار تهران خواست، با توجه به ويژگي هاي منحصربفرد محور فرهنگي - تاريخي - طبيعي وليعصر و ضرورت حفاظت از آن براي آيندگان، مقرر فرماييد در طرح ساماندهي اين خيابان پيش از ارائه به كميسيون ماده 5، ملاحظات ذکر شده، لحاظ شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: