• دوشنبه ١٣ بهمن ١٣٩٩-١٢:٠٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٥٩٤
مسجد جامعی:

جشنواره فیلم و عکس شهرآماده تلنگری برای مدیران است

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم استمرار برگزاری جشنواره فیلم و عکس شهر آماده در سال‌های آتی اعلام کرد: برگزاری جشنواره هایی از این دست بیش از مردم، تلنگری برای مسئولان است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران احمد مسجد جامعی روز دوشنبه با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره فیلم و عکس شهر آماده به خبرنگار ایرنا گفت: اکنون در مورد بحرانی همانند کرونا یک گفتمان در سطح جامعه شکل گرفته زیرا ضوابط، مقررات، آموزش ها، برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در راستای هر چه ملموس‌تر کردن این موضوع برای مردم بوده است.

وی اظهار داشت: متاسفانه تهران با بحران هایی به مراتب بدتر از کرونا همانند زلزله مواجه است اما به دلیل اینکه شاهد ضعف در مسئولان برای ملموس کردن این موضوع بوده ایم، گفتمانی پیرامون زلزله در سطح اجتماع شکل نگرفته است.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه حادثه ناگواری همانند زلزله بم با حضور هنرمندان و به واسطه عکس هایی که عکاسان از این حادثه تهیه کرده بودند ماندگار شد، گفت: بدون شک انتقال پیام‌های مهم به سطح اجتماع بدون به کارگیری زبان هنر امکان پذیر نیست زیرا این خاصیت هنر است که جای خود را در میان مردم باز می یابد و به تعمیق پیام ها کمک می کند.

وی تاکید کرد: برگزاری جشنواره فیلم و عکس شهر آماده با حضور داوران حرفه ای اقدامی بسیار پسندیده است اما آنچه که بیش از این موضوع اهمیت دارد استمرار این جشنواره و اقداماتی از این دست در سال‌های آتی است؛ لذا امیدواریم در سال های آینده شاهد برگزاری جشنواره و مسابقات هر چه بیشتر با موضوع بحران در تهران در راستای هرچه ملموس‌تر کردن خطرات و بحران های موجود در پایتخت باشیم.

به گفته مسجد جامعی جشنواره هایی که هدف اصلی آنها  ایجاد گفتمان در حوزه بحران با به کارگیری زبان هنر بسیار ضروری است و باید استمرار پیدا کند.

به گزارش ایرنا، جشنواره فیلم و عکس شهر آماده توسط سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با همکاری مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران برگزار شد.

در این جشنواره عکاسان و فیلمبرداران آثار خود را در حوزه مدیریت بحران به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند و داوری آثار با بزرگانی همچون محمود کلاری، اسماعیل عباسی، ساعد نیکذات، نرگس آبیار و ساتیار امامی انجام شد و اختتامیه این جشنواره نیز در روزی ۳۰ دی ماه برگزار شد.

 
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: