• سه شنبه ٢٨ بهمن ١٣٩٩-١٤:١٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٧٤٧
نظری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برای ایجاد مسیر دوچرخه سواری نباید از سهم عابران کم شود

عضو شورای شهر تهران گفت: ما باید در راستای تحقق شعار انسان محوری بکوشیم و برای ایجاد مسیر دوچرخه سواری، سهم عابران را کم نکنیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران حجت نظری عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به کاستن سهم پیاده‌رو برای ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری در منطقه ۱۶ اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در دوره پنجم مدیریت شهری دنبال شد، ایجاد مسیرهای دوچرخه در کنار معابر بود که البته در بسیاری از مناطق اتفات خوبی رخ داده و طبیعتا نواقصی هم دارد.
وی ادامه داد: یکی از نواقصی که شاید  در سطح شهر کم هم شاهد آن  نیستیم این است که از مسیر عابرین پیاده برای دوچرخه سواری استفاده می‌کنند که به هیچ وجه این موضوع مدنظر شورای شهر پنجم نبوده و حتما درباره آن در جلسات بعدی شورا تذکری خواهم داد.
 
عضو شورای شهر تهران افزود: ما باید در راستای تحقق شعار انسان محوری بکوشیم و برای ایجاد مسیر دوچرخه سواری، سهم عابران را کم نکنیم،  همچنین در کنار آن، ما به صورت مکرر درباره مناسب سازی صحبت کردیم، بسیاری از معابر و فضاهای شهری برای عبور و تردد افراد دارای معلولیت، سالمندان، کودکان و... مناسب سازی نشده و با شرایط مطلوب فاصله داریم.
 
نظری یادآور شد: انتظار می‌رود که مسیر دوچرخه‌سواری و عابران پیاده را به طوری احداث کنیم که تمامی شهروندان بتوانند از سهم خود استفاده کنند، به هیچ وجه نباید برای فراهم کردن امکان دوچرخه‌سواری، عابران را دچار سختی و هرج کنیم.
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: