• دوشنبه ٤ اسفند ١٣٩٩-١٣:٤٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٨١١
رییس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران:

کاری می کنیم که در تهران هیچ رشته ورزشی دیگر لوکس نباشد/ به دنبال ایجاد فضا برای ورزش های ماسه ای هستیم

حجت نظری در آیین بهره برداری از پانزده زمین ورزشی در بوستان ولایت با بیان اینکه شورای پنجم به دنبال ایجاد دسترسی همه شهروندان تهرانی به ورزش های لوکسی مانند تنیس است، اظهار داشت: یکی از کاستی‎های ما در تهران، فضا برای ورزش‌های ماسه‎ای است. خوشبختانه منطقه 19 و بوستان ولایت این ظرفیت را دارد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین‎الملل شورای اسلامی شهر تهران، آیین بهره برداری از پانزده زمین ورزشی شامل ۵ زمین تنیس خاکی و ۱۰ زمین چمن مصنوعی منطقه ۱۹  با حضور حجت نظری، رئیسی کمیته وزرش شورای اسلامی شهر تهران و علی توکلی شهردار منطقه 19، داوود عزیزی رئیس فدراسیون تنیس و تعدادی از چهره‎های فوتبالی نظیر خداد عزیزی، مهدی امیرآبادی، بهنام ابوالقاسمپور، حمید جامسیان، رضا شاهرودی و آرش برهانی در مجموعه بوستان ولایت برگزار شد.      

حجت نظری رییس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای این مراسم گفت: امروز خیلی خوشحالیم که در منطقه 19 شهرداری تهران شاهد افتتاح پنج زمین خاکی تنیس و ده زمین چمن مصنوعی هستیم.

او ادامه داد: در دوره مدیرت شهری کنونی تلاش شد تا ما فاصله شمال و جنوب را کاهش دهیم. اما نه با شعار، بلکه از طریق شکستن دیوارها و سدهایی که شاید خیلی وقتها برای مردم کمتر برخوردار تهران به اصطلاح ورزش، لوکس و دست نیافتنی تعریف می‌شد.

او افزود: امروز خوشحالیم که توانستیم تنیس را ورزشی برای همه شهروندان تهرانی در نظر بگیریم. اتفاقاً صحبتی با آقای عزیزی رئیس محترم فدراسیون تنیس داشتیم و تصمیم گرفتیم که تلاش کنیم در ادامه هم بتوانیم زمین های تنیس خاکی را در مناطق دیگر جنوب تهران ایجاد کنیم.

نظری ابراز امیدواری کرد که  در پنج پهنه در شهر تهران زمینهای تنیس را برای شهروندان احداث شود تا هرگز این تصور پیش نیاید که این ورزش متعلق به قشر و طبقه خاصی است و همه تهرانیها اگر به تنیس علاقه دارند بتوانند از این امکان استفاده کنند.

او خطاب به مسئولین شهرداری منطقه 19 نیز گفت: نکته دیگر این است که این زمینها به واسطه موقعیت جغرافیایی و دسترسی خوبی که دارند، شهروندان مناطق دیگر هم می‌توانند از این زمین ها استفاده کنند. آنچه که خیلی مهم است، گلایه شهروندان در مناطق جنوبی است که میگویند: زمین‌هایی که شهرداری داشته یا اکنون در اختیار دارد و تلاش کرده آنها را آماده بهره‌برداری کند به بهره بردارانی داده شده که آنها برای استفاده از این زمینها مبالغ بالایی دریافت می‌کنند که شهروندان خود این منطقه نمی‌توانند از آن استفاده کنند. لذا تقاضا میکنم برای بهره برداری عنایت ویژه داشته باشید و سیاست های کلان شورای شهر و کمیته ورزش را در نظر بگیرید.   

رییس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران در ادامه خاطر نشان ساخت: همچنان در منطقه 19 به ویژه در بوستان ولایت این ظرفیت وجود دارد که دیگر ورزش‌ها که شاید برای ایجاد  بسترشان هزینه بالایی نیاز نیست را ایجاد کنیم و بتوانیم این فضا را به یک مجموعه ورزشی در کنار تنیس و چمن مصنوعی برای فوتبال، والیبال و بسکتبال در فضای باز تبدیل کنیم .

او طی پیشنهادی اظهار داشت: یکی از کاستیهای ما در تهران، فضا برای ورزش‌های ماسهای است. می‌توانیم فضایی برای کسانی که می‌خواهند فوتبال ساحلی والیبال ساحلی انجام دهند ایجاد کنیم و منطقه 19 و بوستان ولایت این ظرفیت را دارد و مطمئنا این اراده هم در سازمان ورزش و هم در شهرداری منطقه نوزده وجود دارد و ما هم کمک میکنیم که در مدت کوتاهی شاهد اجرای این پروژهها باشیم و شهروندان تهرانی به خصوص شهروندان مناطق جنوبی بتوانند بیشتر از این امکانات استفاده کنند.

حجت نظری عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان سخنانش تاکید کرد: امیدوارم با وجود همه محدودیتهایی که شرایط کرونایی و تحریمی به وجود آورده است این دست اقدامات ولو کوچک اما در عمل و اثر بزرگ بتواند برای شهروندان ما مفید باشد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: