• چهارشنبه ١٣ اسفند ١٣٩٩-١١:٠٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٩٢٧
گزارش همشهری از جلسه 277 شورا،

افزایش سهم حمل‌ونقل در بودجه انقباضی

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از همشهری، روز گذشته پس از موافقت اعضای پارلمان شهری، سهم حوزه حمل‌ونقل و ترافیک در بودجه 1400شهرداری از 38.4درصد به 39درصد افزایش یافت. بودجه‌ای که به‌گفته رئیس شورای شهر تهران انقباضی بسته شده است. به گزارش همشهری، بودجه پیش‌بینی شده شهرداری تهران برای 1400با درنظر گرفتن تبصره‌ها، 48هزار و 883میلیارد تومان است که صرف‌نظر از 41تبصره پیش‌بینی شده، رقم بودجه 38هزار میلیارد تومان خواهد بود؛ رقمی که در مقایسه با بودجه امسال افزایش 23تا24درصدی داشته، اما باز هم انقباضی بسته شده تا هزینه‌ها افزایش نداشته باشند. 


گزارشی که کمیسیون تلفیق درباره سهم هریک از مأموریت‌های شش‌گانه شهرداری تهران از بودجه 1400تهیه کرده بود در جلسه دیروز شورای شهر تهران توسط سیدحسن رسولی خوانده شد. او در ابتدای گزارش به سهم حوزه حمل‌ونقل و ترافیک که اصلی‌ترین معضل تهران محسوب می‌شود، اشاره کرد و گفت: «امسال سهم حوزه حمل‌ونقل و ترافیک 11هزار و 209میلیارد تومان بود که در بودجه 1400به 18هزار و 966میلیارد تومان رسیده است؛ یعنی سهم این حوزه در بودجه شهرداری تهران از 36.6درصد به 38.7درصد افزایش داشته و اعضا موافقت کردند از محل افزایش فروش دارایی‌های شهرداری تهران با توجه به اولویتی که این بخش دارد برای توسعه اتوبوسرانی و مترو، 400میلیارد تومان اضافه شود. این کار منجر به افزایش سهم 2درصدی حوزه حمل‌ونقل و ترافیک و رسیدن به سقف 39درصدی شد.» رسولی در ادامه سهم هریک از حوزه‌های باقیمانده را اینگونه تشریح کرد: «حوزه فرهنگی و اجتماعی7درصد، خدمات شهری 13.3درصد، ایمنی و مدیریت بحران4.2درصد، شهرسازی و معماری4درصد و هوشمند‌سازی‌33درصد از بودجه 1400سهم ‌خواهند داشت.» 


او در ادامه با بیان اینکه بودجه عمومی شهرداری تهران شامل مناطق، واحدهای ستادی، راهنمایی و رانندگی و شورای اسلامی شهر تهران از حیث منابع تأمین اعتبار شامل درآمدهای واگذاری دارایی سرمایه و واگذاری دارایی‌های مالی بیش از 48هزار و 833میلیارد تومان است، گفت: «بیش از 16هزار و 469میلیارد تومان اعتبارات شامل حقوق و مزایا و هزینه‌های جاری می‌شود. او در ادامه به سهم تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی هم اشاره و عنوان کرد: «از کل بودجه عمومی شهرداری تهران بیش از 22هزار و 35میلیارد تومان به تملک دارایی‌های سرمایه‌ای هزینه‌ای برای پروژه‌های عمرانی و تاسیسات زیربنایی شهر اختصاص داده شده است.»

 جلوگیری از افزایش هزینه‌ها

محسن هاشمی‌رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران:  بودجه 1400 شهرداری تهران در مقایسه با امسال حدود 24درصد افزایش داشته و نسبت به تورم، بودجه انقباضی بسته شده است تا هزینه ها افزایش نداشته باشد.  همچنین اعضا لایحه افزایش نرخ خدمات در حوزه‌های حمل‌ونقل عمومی، پسماند و ورزشگاه‌ها را بررسی و درنهایت با کمتر از 25درصد یعنی نصف تورم آنها را تصویب کردند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: