• دوشنبه ١٨ اسفند ١٣٩٩-١٠:٣٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٩٦٠
مسجد جامعی:

حضور شورایاران در بودجه‌ریزی 1400 یعنی مردم محله مبنای عمل هستند/ اولویت قرار دادن مردم در شهر اقدام جدیدی بود

رئیس ستاد شورایاری‌های شهر تهران ضمن تقدیر از امکان حضور شورایاران در فرآیند بودجه‌ریزی محلات، گفت: مسئله مشارکت از صندوق رأی به سطح عملیاتی آورده شد و اولویت قرار داشتن نظر مردم اقدام جدیدی بود که در بودجه‌بندی سال 1400 صورت گرفت.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران احمد مسجد جامعی، رئیس ستاد شورایاری‌های شهر تهران در جریان نشست با شورایاران و تقدیر از شورایاران مشارکت‌کننده در بررسی بودجه ۱۴۰۰ که با حضور محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران ومجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر عصر روز یکشنبه 17 اسفندماه برگزار شد، گفت: برخی حرف زیاد می‌زنند اما عملی ندارند که این رفتارها سبب می‌شود نهادی ایجاد نشود و امور قاعده‌مند نشود.
او افزود: گاهی افراد علاقه به حرکت ندارند و فکری پشت اعمالشان نیست. کاری که در این دوره از سوی آقای فراهانی؛ رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران انجام شد این بود که مسئله مشارکت از صندوق رأی به سطح عملیاتی آورده شد.
 
رئیس ستاد شورایاری‌های شهر تهران با اشاره به انواع مشارکت مردم، اظهار کرد: مشارکت صندوقی داریم که وقت انتخابات حضور پیدا می‌کنیم؛ اما پایین‌ترین سطح مشارکت است و بالاترین سطح مشارکت این است که در برنامه‌ریزی و اجرا حضور و مشارکت داشته باشیم. این امر سطح قابل قبولی است.
 
مسجد جامعی ادامه داد: پروژه‌های کوچک‌مقیاس امر جدیدی نیست و ما همیشه این را داشتیم اما اینکه با نظر مردم اجرا شود امر جدیدی است. کاری که در این دوره انجام شد آن بود آنچه مردم محله می‌خواهند مبنای عمل باشد.
 
او افزود: مرحوم مدرس تعبیری دارد با عنوان بلدیه استبداد و بلدیه مشروطه. هر بلدیه ای بیاید یکسری کار می‌کند اما تفاوت این دو بلدیه این است که کاری انجام شود که به انتخاب مردم باشد و مردم نقش داشته باشند.
 
مسجد جامعی گفت: امیدواریم این اقدام ادامه پیدا کند. اولویت قرار داشتن نظر مردم اقدام جدیدی بود و کار خوبی صورت گرفت و اگر کم و کاستی‌ها داشتیم به ظرفیت کارشناسی محلات ارتباط دارد.
 
او ضمن تشکر از همکار خود عنوان کرد: امیدوارم این پایه‌ها استمرار داشته باشد. یکی از قول‌های ما عملیاتی کردن بودجه بر اساس نظر شورایاران انجام شد که از این امر ابراز خرسندی می‌کنم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: