• سه شنبه ٢٦ اسفند ١٣٩٩-١٠:١٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٠١٨
محسن هاشمی در مراسم افتتاح ایستگاههایی از خطوط 6 و7 :

با افتتاح ایستگاه های جدید بیش از 20 کیلومتر مترو ساخته شده است/ اتصال مناطق 2و 5 به مترو افتخار جدیدی برای مدیریت شهری است

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ایستگاه های جدید مترو همه مناسب سازی شده برای معلولان هستند، گفت: با افتتاح ایستگاه های خط 6 و 7 مناطق 2 و5 به مترو متصل شده اند که این افتخاری جدید برای مترو و شهرداری تهران است و امیدورایم با استمرار این امر شاهد کاهش ترافیک غرب تهران به سمت مرکز تهران باشیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهرتهران مراسم افتتاح سه ایستگاه تربیت مدرس، آهنگ و اشرفی اصفهانی از خط  6و7 و رونمایی از 40 دستگاه اتوبوس و مینی بوس جدید با حضور محسن هاشمی رییس شورا و سایر اعضای شورای اسلامی شهر تهران ، پیروز حناچی شهردار تهران و مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در محل تالار اصلی شورای شهر تهران به صورت مجازی برگزار شد.

محسن هاشمی درابتدای این مراسم با پس گیری حرف دوسال قبل خود مبنی بر اینکه یک کیلومتر مترو هم ساخته نشده است اظهار داشت: حرفم را پس می گیرم چرا که امروز با حضور آقای حناچی و مناف هاشمی بیش از 10 کیلومتر مترو را افتتاح کردیم.

او با بیان اینکه هر ایستگاه مترو در کنار خودش  حداقل یک کیلومتر مترو  دارد که البته این مهم در خط 6 یک ونیم کیلومتر است افزود: در ابتدای سال آینده نیز  4 ایستگاه دیگر افتتاح می شود که مجموع افتتاح ایستگاه های مترو را به 13 می رساند که با توجه به ایستگاه هایی که از قبل ساخته شده می توان گفت ما توانستیم در این دوره بیش از 20 کیلومتر مترو بسازیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: خوشبختانه دستگاه تی بی ام در خط 6 که به سمت جنوب در حرکت بود به حرم حضرت عبدالعظیم رسیده و این تونل هم 6 کیلومتر طول دارد.

محسن هاشمی در ادامه با اشاره به افتتاح ایستگاه مذکور در شمال غرب تهران گفت: می دانید که شمال غرب تهران تا پیش از این به مترو متصل نبوده و ترافیک غرب تهران به سمت مرکز شهر یکی از مشکلات ما بود. اما امروز با اتصال این بخش به مترو مسافرانی که می خواهند به مرکز تهران سفر کنند از خط 6 می توانند استفاده کنند و در ایستگاه تبادلی با خط 7 (تربیت مدرس) وارد این خط شده و به سمت مرکز شهر حرکت کنند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ایستگاه های جدید مترو همه مناسب سازی شده برای معلولان هستند، گفت: با افتتاح ایستگاه های خط 6 و 7 مناطق 2 و 5 به مترو متصل شده اند که این افتخاری جدید برای مترو و شهرداری تهران است. که امیدواریم با استمرار این امر شاهد کاهش ترافیک غرب تهران به سمت مرکز شهر باشیم.

محسن هاشمی ضمن تقدیر از نصب آسانسور ها و مناسب سازی ایستگاه ها برای تردد معلولان تاکید کرد: در گذشته مسئله آسانسور و تردد معلولان جدی گرفته نمی شد و با پیگیری خانم نژاد بهرام خوشبختانه این مهم در این دوره محقق شده است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: