• سه شنبه ٢٦ اسفند ١٣٩٩-١٤:٤٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٠٣٢
احمد مسجدجامعی در شورای شهر تهران گفت:

سال 1400، دویستمین سال پایتختی تهران نیست

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران  احمد مسجدجامعی در سخنانی به تاریخ پایتخت شدن تهران پرداخت و گفت: دوستان روزنامه نگار گفتند تهران در سال 1200 پایتخت شد به این ترتیب سال آینده یعنی 1400 می شود دویستمین سال پایتختی تهران. مدت ها پیش مرحوم آقای دکتر بروجردی داماد حضرت امام ستادی را تشکیل داد که مراسم یادمان دویستمین سال پایتختی تهران را برگزار کند ولی به دلایلی عملا چندان کاری نشد.

عضو شورای شهر تهران، در باره این گفته که سال 1400، 200 مین سالگرد پایتختی تهران است، آن را نادرست خواند و در این خصوص توضیح داد: اسفند امسال 235 مین سال پایتختی تهران است نه دویستمین. این 1200 یعنی 11 جمادی الاول 1200 قمری است که برابر است با 22/12/1164 شمسی . همچنین این که گفته می شود تهران در نوروز پایتخت شده، تقریبا درست است و پایتختی روندی بوده است که مدتی تداوم داشته و نوروز اوج آن بوده است.

وی در توضیح این موضوع گفت: در 22 اسفند تهران به تصرف آقامحمدخان در می آید و آغاز جشن های پیروزی و دوره پایتختیش عملا تا نوروز طول می کشد. مثل ما که از اواسط اسفند به استقبال نوروز می رویم . این توضیح را عرض کردم تا بگویم که امسال 235 مین سال پایتختی تهران است نه دویستمین سال.

14-281

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: