• يکشنبه ٨ فروردين ١٤٠٠-١٥:٥٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٠٥٣
علیخانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

انعقاد قرارداد جدید برای خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس/ ۷۰ درصد قطعات قطار ملی در داخل ساخته شده است

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر گفت: درصدد این هستیم که قراردادی برای خرید ۵۰۰ اتوبوس جدید انعقاد کنیم، زیرا ما اعتبار آن را تامین کردیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل عمومی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در بخش حمل و نقل عمومی ما امسال توسعه مترو را داشتیم، در سال ۹۹، ۹ ایستگاه مترو افتتاح شده و نکته مهم این است که هر ایستگاه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

وی ادامه داد: در رابطه با افتتاح ایستگاه‌های مترو هم آقای هاشمی صحبت خود را پس گرفتند، زیرا گفته بودند که مترو نساختیم، ۷ هزار و ۵۰۰ متر به مترو تهران اضافه شده که از رتبه ۱۶ به رتبه ۱۵ رسیدیم، پایه‌گذاری ساخت قطار ملی در این دوره اتفاق افتاد و خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده مترو داخلی به سرانجام مناسبی رسید.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: ۷۰ درصد قطعات قطارملی ما ساخت داخل است، اما در گذشته این قطعات از خارج وارد می‌شد، ما حتی اگر در تحریم هم باشیم با اتکا به داخل می‌توانیم به خودکفایی برسیم، همچنین در حال حاضر پیگیر هستیم که تا پایان دوره پنجم اتوبوس برقی را در تهران افتتاح کنیم.

علیخانی افزود: اتوبوس‌هایی هم که از ایران خودرو خریداری کردیم همگی دیزلی هستند و درصدد این هستیم که قرارداد دوم برای خرید ۵۰۰ اتوبوس جدید را منعقد کنیم، زیرا ما اعتبار آن را تامین کردیم؛ البته همه این اقدامات بدون کمک دولت است و اگر دولت سهم خود را پرداخت می‌کرد کار‌ها با سرعت بیشتری انجام می‌شد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: