• يکشنبه ١٥ فروردين ١٤٠٠-١٣:٤٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٠٨٢
در دویست و هشتاد و سومین جلسه علنی شورا صورت گرفت:

اصلاح آیین نامه داخلی شورا در جهت برگزاری مجازی جلسات

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با افزودن تبصره برگزاری مجازی جلسات به آیین نامه داخلی شورا موافقت کردند و قانونی بودن این شیوه را منوط به عدم اعتراض هیات تطبیق فرمانداری تهران دانستند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بینالملل شورای اسلامی شهر تهران، اعضای شورا در دویست و هشتاد و سومین جلسه علنی شورا به بررسی طرح «الحاق یک تبصره به ماده 34 آئین نامه داخلی شورای اسلامی شهر تهران» و گزارش کمیسیون نظارت و حقوقی در این خصوص پرداختند.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در این خصوص گفت: در اوایل سال تصمیم گرفتیم که به علت شیوع اپیدمی کرونا، یک تبصره به ماده 34 آییننامه داخلی شورا اضافه کنیم تا بتوانیم جلسات را بصورت مجازی برگزار کنیم.

او افزود: این لایحه بصورت یک فوریتی به کمیسیون نظارت حقوقی ارسال شد و کمیسیون در گزارش خود آن را رد کرده است.

سپس علی اعطا نظر کمیسیون نظارت و حقوقی را چنین بازتاب داد که این تبصره پیشنهادی متعاقب شیوع کرونا مطرح شده است و در آییننامه ملاک عمل شورای شهر آمده است که جلسات باید در محل شورا برگزار شوند و جلسات غیر حضوری و مجازی اشکال قانونی دارند. حال در این تبصره میخواهیم این مشکل را حل کنیم تا در شرایطی که برگزاری حضوری جلسات مقدور نیست، بشود جلسات را بصورت مجازی برگزار کرد.

او ادامه داد: دلیل اینکه کمیسیون حقوقی این تبصره را رد کرده است، حدود صلاحیت شورا و این پرسش است که آیا مورد اعتراض هیئت تطبیق قرار خواهد گرفت یا نه؟

لذا پیشنهاد میکنیم که این تبصره در صحن به تصویب برسد و تصمیم گیری نهایی برعهده هیئت تطبیق گذاشته شود.

اما حجت نظری در مخالفت با نظر کمیسیون متذکر شد که برای این موضوع جلسهای در کمیسیون حقوقی برگزار نشده است. با نظر آقای اعطا موافقم و طبق قانون اساسی مصوبات شوراها نمی‌توانند مغایر با قانون باشند. ولی از آنجا که مصوبه شورای عالی مقابله با کرونا عین قانون است، لذا اجازه این طرح را داده است.

بهاره آروین در موافقت با گزارش کمیسیون گفت: طرح مذکور می‌گوید شورا اجازه جلسات غیر حضوری را داشته باشد و کمیسیون میگوید شورا صلاحیت این کار را ندارد. ولی ستاد مقابله با کرونا این اجازه را داده است. اما این طرح باید جزئیات جلسات مانند اعلام حضور و اعلام رای را بررسی می‌کرد. لذا پیشنهاد میکنم که یا طرح به کمیسیون بازگشت داده شود یا اینکه گزارش کمیسیون تصویب شود.

گزارش کمیسیون به رای گذاشته شد و با ۱۱ رای موافق به تصویب رسید.

9-283

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: