• دوشنبه ١٦ فروردين ١٤٠٠-٠٨:١٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٠٩٠
همشهری در گزارشی مطرح کرد؛

احداث 21 پارکینگ عمومی در سال1400

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از همشهری؛ برای نخستین‌بار در بودجه‌1400 شهرداری تهران ردیف اعتباری برای ساخت پارکینگ عمومی درنظر گرفته شده است.


 بدین‌ترتیب، ردیف بودجه برای ساخت 19پارکینگ جدید در 11منطقه اختصاص داده شده است. به گزارش پایگاه خبری شهر، ‌این علاوه بر 2پارکینگ نیایش و فرهنگ است که فرایند ساخت آن از پیش شروع شده است. کمبود پارکینگ در تهران زمانی بیشتر خود‌نمایی کرد که مردم به‌دلیل شیوع بیماری کرونا مجبور به استفاده از خودروی شخصی شدند. مدیریت شهری تهران به این موضوع به‌صورت کاملا جدی نگاه کرده و برای نخستین‌بار ردیف بودجه‌ای به ساخت پارکینگ اختصاص یافته است.


محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران این اقدام را شروع نهضت ساخت پارکینگ در تهران دانسته است. در بودجه سال‌۱۴۰۰ عوارض تامین پارکینگ با عنوان «درآمد ناشی از عدم‌امکان تامین پارکینگ» پس از واریز به‌حساب تمرکز درآمد اختصاصی شهرداری، بدون هرگونه دخل و تصرف و مسدودی به‌صورت صد‌در‌صد تخصیص یافته محسوب می‌شود.


پس از آن به‌حساب سازمان حمل‌ونقل و ترافیک واریز می‌شود تا آن سازمان صرفاً در ردیف‌ اعتباری اختصاصی با عنوان «احداث پارکینگ محله‌ای از محل درآمد ناشی از اخذ عوارض تامین پارکینگ» هزینه کند. 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: