• سه شنبه ١٧ فروردين ١٤٠٠-١١:٢٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٠٩٩
سخنگوی شورا:

دوگانه سیاه و سفید در تاریخ فرهنگی ایران موضوعیت ندارد/ شهرداری بر مبنای چند فرضیه، بخشنامه صادر نکند

اعطا تأکید کرد: شهرداری باید اجازه دهد بحث و گفتگوی علمی در رابطه با تبلورنژاد پرستی در حاجی فیروز در پژوهشگاه ها و دانشگاه ها انجام شود و بر مبنای چند فرضیه مطرح شده، بخشنامه صادر نکند.

 
به گزارش  معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران علی اعطا روز سه شنبه پس از ارائه گزارش معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران، با بیان اینکه از جوادی یگانه بابت اقدامات گسترده، تشکر می‌کنم، گفت: در رابطه با بخشنامه مربوط به حاجی فیروز که محل بحث و اختلاف شد باید گفت دوگانه نژاد سفید و سیاه در تاریخ فرهنگی ایران دارای موضوعیت نبوده است.
 
وی افزود: از دوگانه های مختلفی که بعضا موجب تبعیض شده است همچون دوگانه های اجتماعی، جنسیتی و حتی دوگانه های مبتنی بر شکاف شمال و جنوب می توان صحبت کرد اما دوگانه نژاد سیاه - نژاد سفید در تاریخ ایران مسبوق به سابقه نبوده است.
اعطا ادامه داد: بنابراین وقتی که شهرداری به طور مشخص چنین بخشنامه‌ای صادر می کند عملاً رسمیت بخشیدن به یک دوگانه ناموجود است.
 
وی گفت: اینکه یک پژوهشگری فرضیه ای را مطرح کرده باشد و در پی آن شهرداری بر مبنای آن بخشنامه صادر کند و یک امر دایر فرهنگی را متوقف کند، معقول نیست.
 
علی اعطا افزود : برخی از دوستان شهرداری استدلال می کردند که ما وارد بحث عامه نشدیم و این بخشنامه مربوط به فعالیتهای است که صرفاً شهرداری انجام می‌داد اما به نظر من این استدلال پذیرفتنی نیست.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شهرداری نهاد عمومی است، مدیر شهر و فضای شهری را برعهده دارد و اقدامات شهرداری برای همه مردم است نه صرفاً برای ۶۰ هزار نفر پرسنل خود و یا در ساختمان های ملکی خود.
 
سخنگوی شورای شهر تهران گفت: ضمن احترامی که برای دکتر جوادی یگانه به عنوان جامعه‌شناس با دانش و فرهیخته قائلم اما گمان می‌کنم این کار اقدام مناسبی نبود.
 
اعطا تأکید کرد: شهرداری باید اجازه دهد بحث و گفتگوی علمی در رابطه با تبلورنژاد پرستی در حاجی فیروز در پژوهشگاه ها و دانشگاه ها انجام شود و بر مبنای چند فرضیه مطرح شده، بخشنامه صادر نکند.
3-284

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: