• سه شنبه ٢٤ فروردين ١٤٠٠-١٠:٣٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١١٩٦
انتقاد حجت نظری از بی‌توجهی شهرداری به مصوبه حمایت از مشاغل خانگی:

شهرداری تهران دلایل توقف اجرای مصوبه شورا را بیان کند

حجت نظری، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به عدم اجرای مصوبه «استفاده از ظرفيت همكاري و مشاركت شهرداري تهران در حمايت از مشاغل خانگي توليدي افراد در معرض آسيب» گفت : از شهردار تهران می‌خواهم که اعلام کند چرا معاونت‎ فرهنگی و اجتماعی از اجرای این مصوبه سرباز زده‌ و متاسفانه شرایطی را فراهم نکردند تا از تولیدات و دست آفریده‌های زنان سرپرست خانوار و دیگر افرادی که در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی هستند، در راستای رونق تولید حمایت کنند؟

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران حجت نظری در دویست هشتاد و ششمین جلسه شورا گفت: فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، این مهمانی بزرگ الهی را به تمام مسلمانان جهان و مخصوصا مردم ایران و شهروندان تهرانی تبریک عرض می‌کنم. همچنین عرض تسلیت دارم به تمام خانواده‌هایی که در روزهای اخیر به سبب کرونا جان عزیزان‌شان را از دست داده‌اند. امیدوارم هرچه زودتر شرایط برای واکسیناسیون همگانی از طریق خرید و تولید واکسن فراهم شود.

وی ادامه داد: همچنین قبل از بیان تذکرم از تمام مردم درخواست می‌کنم که در شرایط سومدیریت و تناقضات در تصمیم‌گیری‌ها، که متاسفانه کماکان وجود دارد، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و تا حد امکان در خانه بمانند. البته این را هم می‌دانم که ماندن در خانه برای بسیاری از افراد که دچار مشکلات معیشتی هستند، بسیار دشوار است.

نظری در ادامه با قرائت تذکر خود گفت: در همان ماه‌های نخست فعالیت شورای شهر پنجم بود که بنده و همکارانم در کمیته مشارکت‌های مردمی شورای شهر، طرحی را برای حمایت از مشاغل خانگی تولیدی افراد در معرض آسیب به محضر شورای شهر ارائه کردیم که در نهایت با همکاری و حمایت قاطبه اعضا، منجر به صدور مصوبه «استفاده از ظرفيت همكاري و مشاركت شهرداري تهران در حمايت از مشاغل خانگي توليدي افراد در معرض آسيب» شد. مصوبه‌ای که در اواسط بهمن ماه سال 98 و چند روز پس از تصویب برای اجرا به شهرداری تهران نیز ابلاغ شد، اما همچنان دریغ از اجرای آن.

رییس کمیته مشارکت های مردمی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تذکر بنده پیرامون همین بی‌توجهی به مصوبات شورای شهر است. متاسفانه در راستای این مصوبه صرفا یک بار نمایشگاهی با عنوان دست‌آفرین که به فروش محصولات و دست آفریده‌های زنان سرپرست خانوار و افراد در معرض آسیب اختصاص داشت برگزار شده و پس از آن، گویا شهرداری تهران فراموش کرد که شورای شهر تهران چه مسئولیتی را بر عهده‌اش قرار داده است. البته تغییر معاون فرهنگی و اجتماعی را نیز می‌توان یکی از دلایل توقف اجرای مصوبه تصور کرد.

نظری افزود: به این استناد، از شهردار تهران می‌خواهم که اعلام کند چرا معاونت مربوطه از اجرای این مصوبه سرباز زده‌ و متاسفانه شرایطی را فراهم نکردند تا از تولیدات و دست آفریده‌های زنان سرپرست خانوار و دیگر افرادی که در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی هستند، در راستای رونق تولید حمایت کنند؟

وی اظهار داشت: بدون شک، اجرای مصوبه مذکور و ادامه اجرای طرح دست‌آفرین، همان‌طور که در نخستین و تنها مرحله اجرای آن نیز اثبات شد، نقشی موثر در حمایت و پشتیبانی از تولیدات خرد و خانگی داشته و در سال جاری که مطابق شعار رهبر معظم انقلاب، سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نام‌گذاری شده، می‌تواند برای توانمندسازی اقشار کمتر برخوردار اقتصادی موثر عمل کند.

286-4

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: