• سه شنبه ٣١ فروردين ١٤٠٠-١٥:٤١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٢٦٥
در جلسه شورا مطرح شد:

احمد مسجد جامعی: پروژه ها به هر قيمتي كلنگ نخورند/ الویری: دو پروژه پهنه خيالستان زندگي و پل باغ هاشمي رفسنجاني بودجه مصوب شورا دارند

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران احمد مسجدجامعي در جلسه امروز شوراي اسلامي شهر تهران و در خصوص لایحه «مجوز انجام معاملات احداث پروژه‌هاي پيوند و پهنه خيالستان زندگي و پل باغ هاشمي رفسنجاني» توسط شهرداری تهران به‌عنوان مخالف گفت: من قبلا راجع به این موضوع صحبت کرده‌ام و در آنجا گفته‌ام كه در کنار ذینفعان این پروژه‌ها، یادمان باشد کسانی هم متضرر می‌شوند،آنها را هم در نظر بگیریم.

جايگاه شورا بيش از اين بايد رعايت شود

عضو شوراي شهر تهران در ادامه با بيان اين نكته كه می‌خواهم از یک موضع شکلی صحبت کنم، يادآور شد: یکی از بحث‌هایی که زیاد هم مطرح شد این بود که شورای شهر ماشین امضاء شهرداری نیست. الان دوستان شورا گفتند که شهرداری کارهاي مربوط به اين پروژه‌ها را انجام داده ، مناقصه گذاشته و کار را به مرحله قرارداد رسانده و رقم قرارداد هم مشخص شده است. حتی رقم قرارداد به ریز آمده است؛ از 160 آغاز شده  تا رسیده به 809 میلیارد تومان و کار در دست اجراست.

وي با طرح اين پرسش كه ما درواقع در شورا چه‌کاره هستیم؟ تصريح كرد: یعنی همه کارها انجام شده و به لحاظ شکلی فقط از ما امضاء می‌خواهند. به نظر من جایگاه شورا بیش از این باید رعایت شود و آنچه در گذشته درباره بودجه پروژه‌های بزرگ عمرانی اتفاق افتاده، نبایستی تکرار شود که همه کارها انجام می‌شد و بعد مجوز می‌گرفتند.

چرا پروژه بايد به هر قيمتي كلنگ بخورد؟

مسجدجامعي افزود: مسئله دیگر اینکه این پروژه تا مصوبه‌اش به فرمانداری ارسال و باز گردد و تجهیز کارگاه شود، به این دوره نمی‌رسد. چرا به هر قیمتی که شده باید ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم دهند که این پروژه در این زمان محدود باقیمانده کلنگ بخورد؟

عضو شوراي شهر تهران با تاكيد بر اين نكته كه شکل قضیه مسئله دارد گفت: هم‌چنين اینکه این پروژه به هر قیمتی باید در زمان ما مصوب شده، عقد قرارداد شود و کلنگ بخورد با مسئله روبه‌روست. به نظر من این مشکل دارد.

وي با اشاره به روند تصميم‌گيري در دوره‌هاي قبل شورا اظهار داشت: پیشترها می‌گفتیم دوره ما در حال اتمام است و پروژه‌های جدید را كه هم کم نیستند بگذاریم تا دیگران به‌عنوان نمايندگان مردم بيايند و پروژه‌های نیمه‌کاره و مثلا کوچک مقیاس را تمام کنند. بر اين اساس مي‌گويم كه اين فضا و طرح اين‌گونه طرح‌ها حس خوبی برای من نداشت.

در ادامه نظری سوالی را مطرح کرد و گفت: اگر ردیف های بودجه این پروژه ها اعلام شده و به تصویب رسیده است دیگر نیازی نیست  که شهرداری دوباره از شورا مصوبه بگیرد. مصوبه بودجه مجوز شورا است و ما در بودجه مجوز را دادیم و عملا نیازی به مصوبه دوباره نیست. سوال این است آیا پروژه هایی که اجرا میشود در راستان برنامه سوم توسعه و پروژه های اولویت محور هست یا نه؟
 
در ادامه صفا صبوری معاون فنی و عمرانی شهردار تهران در توضیح این لایحه گفت: این دو پروژه مصوب شورا برای سال 1400 با اولویت بالا است که برای پل باغ 90 میلیارد تومان  و برای خیالستان زندگی 135 میلیارد در نظر گرفته و تصویب شده است. ولی براساس مصوبه شورا برای قراردادهای بیشتر از 80 میلیارد تومان نیاز به مجوز شورا است و به همین دلیل این لایحه به شورا ارائه شد. 
 
در پایان الویری در پاسخ به صحبت های اعضای شورا گفت: این مصوبه ردیف بودجه دارد. بحث عبارت از این است مناقصه هایی که از میزان مشخصی تجاوز می کند باید در شورا به تصویب برسد.این لایحه ابهامی ندارد و حرکتی در جهت گسترش فضای سبز است.
 
در نهایت این لایحه به رای گذاشته شد با 16 رای موافق به تصویب رسید.

12-288

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: