• يکشنبه ٥ ارديبهشت ١٤٠٠-١٧:٥٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٣٠٧
احمد مسجدجامعی عنوان کرد:

پرداخت حق عضویت کشورهای مجمع شهرداران آسیایی شفاف شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران خواستار شفافیت در هزینه‌های دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی و نحوه پرداخت حق عضویت اعضای آن شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران احمد مسجد جامعی ذزباره یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه نحوه مشارکت و حمایت از دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی گفت:  ارتباطات بین‌المللی مسئله خوبی است و نیازی نیست که درباره ضرورت و لزوم آن بحث شود، اما دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی نیازمند یک ساختار است که باید درباره آن صحبت کنیم.

وی با بیان اینکه اینگونه نهادها در مجلس هم سابقه دارد، گفت: در زمان ریاست آقای ناطق نوری بر مجلس شورای اسلامی اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی راه اندازی شد که دبیرخانه آن در تهران بود و بقیه اعضا حق عضویت می‌پرداختند.

وی افزود: حالا سوال این است که آیا  قرار است ما دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی را مانند بچه حاجی‌ها اداره کنیم و پول همه را پرداخت کنیم؟ یا قرار بر این است  که همه اعضای مجمع؛ حق عضویت بپردازند؟

مسجدجامعی در ادامه تصریح کرد: الان ما 50 شهر مختلف از کشورهای آسیایی به عنوان عضو مجمع داریم و باید شفاف بدانیم در این سال‌ها چه اتفاقی افتاده است و ما چه میزان هزینه کردیم و دیگران چه میزان هزینه کرده‌اند؟

وی گفت: به دلیل اینکه این کار مصوب نبوده و ردیفی هم نداشته، ظاهراً از محل کمک‌های خاص شهرداری اداره می‌شده اما الان بحث ضرورت جهانی بودن آن خیلی روشن است و به نظرم آن را رها نکنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما به عنوان یک گروه ناظر می‌خواهیم بگوییم شهرداری گزارشی بدهد که عملکرد آن دبیرخانه چه بوده و اعضای آن چه مقدار حق عضویت پرداخت کرده‌اند و ما چه مقدار هزینه کرده‌ایم و به صورت مشخص هزینه‌ها به چه صورت تقسیم شده است؟

مسجدجامعی با بیان اینکه کلیات طرح و ایده روشن است و ما هرچه از این گفت‌و‌گوها داشته باشیم به نفع سیاست خارجی، سیاست شهری و دیپلماسی شهری است افزود: در نهادهای مختلف نظایر این مجمع تشکیل شده و بسیر خوب است اما اینکه ما الان بگوییم نه مصوبه داشته و نه اعتبارات آن معلوم است، چندان قابل قبول نیست.

وی افزود: درباره کار این دبیرخانه باید گزارش مالی وجود داشته باشد که ما بر اساس آن کمکی بکنیم یا ردیفی بگذاریم که کارهای آنجا را تکمیل کند؛ ضمن آنکه انجا ساختمان بسیار خوبی هم دارد که کلی ارزش دارد، بالاخره آنجا کارمند ، رییس و ارتباطات دارد و باید بدانیم ساختار آن به چه صورت بوده است؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه گزارش دقیق می‌تواند به انجام این کار کمک کند، گفت: فکر می‌کنم سوالی که دوستان مطرح کردند درباره اصل فعالیت و لزوم این این دبیرخانه نبود و بیشتر راجع به این است که ما می‌خواهیم یک تصمیم بگیریم و بدانیم سوابق آن را چگونه باید ساختارمند کنیم؛ همچنین بدانیم دیگر کشورها در این کار مشترک که ما دبیرخانه آن هستیم چه اقداماتی کرده‌اند؟ از نظر من اینها ابهام دارد، به خصوص که مصوبه و ردیف نداشته است.

13-289

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: