• يکشنبه ٥ ارديبهشت ١٤٠٠-١٨:٠٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٣٠٨
احمد مسجد جامعی تاکید کرد:

برای همکاری با نظام پزشکی دنبال کارهای ماندگار باشیم

احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد کرد کارهای ماندگارتری به عنوان فعالیت‌های مشترک مدیریت شهری با سازمان نظام پزشکی صورت پذیرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای  اسلامی شهر تهران احمد مسجدجامعی که درباره لایحه فروش ملک پلاک ثبتی 3467-1122 شهرداری تهران به سازمان  نظام پزشکی در صحن شورای اسلامی شهر تهران سخن می‌گفت، افزود: این کار بسیار خوب است به ویژه آنکه نظام پزشکی در این دوره با موفقیت و دلسوزی عمل کرده و همین امروز هم یک لوحی با عنوان تقدیر از جانباختگان حوزه سلامت با امضای رییس شورا، شهردار و مدیر نظام پزشکی تهران تهیه شد.

وی با بیان اینکه همکاری نظام پزشکی با مدیریت شهری خیلی خوب بوده است، تصریح کرد: با این وجود اگر قرار است کار مشترکی با نظام پزشکی انجام دهیم می‌شود کار ماندگارتری انجام داد؛ یک نمونه آن بهره‌برداری از ساختمان مشیرالدوله در لاله‌زار است.

مسجدجامعی با بیان اینکه تقریبا پلاک به پلاک خیابان لاله‌زار را می شناسم، درباره ساختمان مشیرالدوله گفت: این ساختمان وقف خود خاندان پیرنیا هم هست که کاربری پزشکی داشته باشد؛ اینجا محل ضبط رادیو و برنامه معروف گلها بوده و در زیرزمین همین خانه چندین برنامه گلها ضبط شده است.

وی افزود: در این مکان پیش‌نویس قانون اساسی مشروطیت هم نوشته شده است و صاحب آن خانه مشیرالدوله پیرنیا نویسنده کتاب تاریخ ایران باستان است. فضای خانه فضایی به لحاظ معماری خاص و فوق العاده است و در زیرزمین این خانه چهره بسیاری از شخصیت‌های اساطیری ایران روی کاشی نقش شده است.

مسجدجامعی با بیان اینکه چنین ساختمان ارزشمندی را در لاله‌زار داریم که متاسفانه بخشی از بنای آن که با چوب کار شده گرفتار موریانه شده است، تصریح کرد: حالا که مدام از لاله‌زار می‌گوییم و معتقدیم باید کار جدی هم در آن انجام دهیم، این اتفاق یعنی ورود نظام پزشکی بهه این مکان می‌تواند بسیار خوب و ماندگار باشد. پس چنین جا و چنین سابقه‌ای هم بررسی کنیم. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین از خانه فرمانفرما یعنی همان سازمان انتقال خون که پیروز حناچی، شهردار تهران هم تاکید کرده است تبدیل به موزه شود، از دیگر بناهای باارزش و با مناسبت برای استفاده‌های زشکی و سلامت یاد کرد.

وی همچنین افزود: مثلا بیمارستان وزیری اولین بیمارستان خصوصی است که از ثلث اموال میرزا عیسی خان وزیر بنا شده است؛ مسجد عیسی خان وزیر هم همینی است که روبروی خیابان بهشت است؛ او وزیری است که به‌رغم فراگیر شدن وبا از شهر تهران خارج نشد و فوت هم کرد.

وی خطاب به محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر یادتان باشد وقتی برای روضه تاریخی خانوادگی مرحوم شیخ هادی، به آنجا رفتیم، از این فضا هم بازدید داشتیم.

مسجدجامعی تاکید کرد: پیشنهاد من این است که حالا که می خواهیم برای نظام پزشکی یک قدمی برداریم و یک کاری انجام دهیم این موارد هم هست که می‌تواند در کمیسیون بررسی شود تا شاید یک کار ماندگارتری بشود انجام داد.

وی با بیان اینکه شهرداری ساختمان‌های کنار ساختمان مشیرالدوله را هم خریداری کرده است و از این نظر آنجا قابلیت‌های بیشتری هم یافته، افزود: بحث را باز کنیم؛ ممکن است بشود تهاتر کرد و معتقدم که به همین مورد بسنده نکنیم که 761 متر زمین منطقه 3 باید تملک شود؛ دوستان نظام پزشکی هم شاید وقتی در جریان این موارد قرار بگیرند استقبال کنند.

14-289

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: