• يکشنبه ١٩ ارديبهشت ١٤٠٠-١١:١٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٤٤٨
حجت نظری در صحن شورای شهر:

امیدوارم روند رسیدگی به تخلفات دوره گذشته مدیریت شهری سرعت بیشتری بگیرد/ رفتن سفید بالک ها حاصل ساعت کار کارشناسی و اصلاح الگوی کشت برخی گونه‌های گیاهی در تهران بود

رییس کمیته مشارکت های مردمی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نزدیک به سه سال است که سفید بالک ها دیگر در شهر تهران دیده نشدند و نه آمدن این حشرات به تهران ناگهانی و از سر تصادف بود و نه رفتن‌شان! گفت: اشتباهات مدیریتی دوره گذشته سفید بالک ها را دعوت‌شان کرد و با اصلاح پوشش‌های گیاهی و نیز مدیریت چگونگی جمع‌آوری شاخ و برگ‌ها در دوره پنجم به زیست‌گاه خود برگشتند، لذا از سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران درخواست دارم که در سال جاری نیز این روند را ادامه دهند تا خدای نکرده شاهد حضور دوباره سفید بالک‌ها در شهر نباشیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران حجت نظری در دویست و نود و دومین جلسه شورا با اشاره به روزجهانی صلیب سرخ گفت : این  و هفته هلال احمر را به تمام عزیزان همکار با این جمعیت‌های دوست‌دار انسان و به‌ویژه نیروهای داوطلب آنان تبریک عرض می‌کنم. همچنین ابراز هم‌دردی می‌کنم با مردم عزیز افغانستان به سبب انفجاری که در یکی از مدارس این کشور رخ داد. امیدوارم خیلی زود بساط تنگ‌نظری، تمامیت خواهی و حذف مخالف که چکیده‌ای از تفکر طالبانی است از کشور افغانستان و سراسر جهان برچیده شود.

وی ادامه داد: همچنین در خبرها خواندم یکی از مدیران دوره قبل شهرداری تهران، به انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد. امیدوارم این روند رسیدگی به تخلفات دوره گذشته مدیریت شهری  سرعت بیشتری گرفته و هر مدیری در هر دوره‌ای تخلف داشته به‌تاخیر نیافتد و با قاطعیت و فارغ از گرایش‌های سیاسی و البته به شکل شفاف دنبال شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: شهروندان تهرانی حتما به خاطر دارند که چهارسال پیش و زمانی که دوره پنجم مدیریت شهری فعالیت خود را آغاز کرد، یکی از معضلات جدی شهر تهران در آستانه فصل تابستان سفیدبالک‌ها یا همان مگس‌های سفید بود. حشراتی که مزاحمت‌های زیادی از جمله مشکلات تنفسی برای مردم ایجاد کرده بودند، نزدیک به سه سال است که دیگر در شهر تهران دیده نشدند. نه آمدن این حشرات به تهران ناگهانی و از سر تصادف بود و نه رفتن‌شان! اشتباهات مدیریتی دوره گذشته دعوت‌شان کرد و با اصلاح پوشش‌های گیاهی و نیز مدیریت چگونگی جمع‌آوری شاخ و برگ‌ها در دوره پنجم به زیست‌گاه خود برگشتند.

نظری افزود: رفع آن مشکل حاصل ساعت‌ها کار کارشناسی و بررسی پیرامون این موضوع بود و در نهایت با اصلاح الگوی کشت برخی گونه‌های گیاهی در تهران این معضل حل شد.

این عضو شورا افزود: لذا از سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران درخواست دارم که در سال جاری  نیز این روند را ادامه دهند تا خدای نکرده شاهد حضور دوباره سفید بالک‌ها در شهر نباشیم.

وی ادامه داد: همچنین همان‌طور که می‌دانید، تا کنون در سال جاری سالی کم بارش داشته‌ایم و طبیعی است که درپی آن، احتمال خشکسالی و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی بیشتر شده است. در همین راستا نیز از سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری می‌خواهم که که پیش از تشدید گرمای هوا، نسبت به تغییر در الگوی آبیاری فضاهای سبز اقدام کند. انتقال زمان آبیاری از اوج زمان گرما به ساعات پایانی روز می‌تواند به صرفه‌جویی در مصرف آب و نیز ممانعت از سوختن گیاهان منجر شود.

نظری گفت: متاسفانه بخشنامه قبلی که با پیگیری اینجانب و ابلاغ سازمان بوستان‌ها در شهر تهران اجرایی شده و در جریان آن کاشت چمن و دیگر گونه‌های غیربومی و پر مصرف آب در تهران ممنوع شده بود و متعاقب آن آبیاری در نیمه اول سال به ساعت ۶ عصر تا ۶ صبح موکول شد، کمتر مورد توجه شهرداری‌های مناطق قرار گرفته که لازم است امسال باتوجه به وضعیت کم‌آبی موجود، نظارت بیشتر و جدی‌تری در مورد اجرای آن صورت پذیرد.

292-4

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: