• سه شنبه ٢١ ارديبهشت ١٤٠٠-١١:٥٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٤٨١
سید حسینی میلانی:

تردد مجدد آفرودها در پارک جنگلی سوهانک/ آفرود سواری در ارتفاعات تهران مجاز نیست/ میراث فرهنگی نظرش را درباره ثبت طبیعی توچال اعلام کند

رییس کمیته محیط‌ زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تاکید کرد: براساس گزارش‌های شورایاری محله سوهانک اخیرا تردد ماشین‌های شاسی بلند و آفرود از مبادی ورودی پارک جنگلی سوهانک گسترش یافته است. این مسئله علاوه بر ایجاد مزاحمت برای شهروندان آن منطقه، خسارات بسیار جدی هم به پارک جنگلی سوهانک و هم ارتفاعات شمال شرق تهران وارد می‌کند. این در حالی است که سرمایه‌گذاری قابل توجهی در جنگل‌کاری در این منطقه انجام شده و انجام چنین اقدامات مخربی در ارتفاعات تهران اصلا مجاز نیست.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سید آرش حسینی میلانی در دویست و نود و سومین جلسه شورا، با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر و آرزوی سلامتی برای شهروندان تهرانی در ایام کرونایی گفت: یکی از مصوبات خوب شورای شهر تهران، ثبت میراث طبیعی توچال است اما با وجود پیگیری‌های متعدد کمیته محیط‌ زیست و خدمات شهری، همچنان منتظر اعلام نظر اداره‌کل میراث فرهنگی استان تهران هستیم.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران آمادگی دارد کلیه اطلاعات، مستندات و نقشه‌های توچال را در اختیار اداره‌کل میراث فرهنگی قرار دهد، اظهار داشت: آخرین گزارشی که برای ثبت میراث طبیعی توچال تهیه شده، منطبق با الگوی وزارت میراث فرهنگی است اما اداره کل تهران هنوز هیچ نظری نداده‌اند. من از اداره‌کل میراث فرهنگی استان تهران می‌خواهم هرچه زودتر اعلام نظر کند تا شهرداری در ثبت این مجموعه مهم کمک کند.

این عضو هیات رییسه شورای شهر با تاکید بر اینکه ارتفاعات کوهستانی مشرف به شهر تهران مانند توچال و بی‌بی شهربانو جزو میراث‌های طبیعی تهران هستند، تصریح کرد: ما باید از این مجموعه‌ها حفاظت کنیم. این رصد و حفاظت باید همیشگی باشد و هیچ‌گاه نباید متوقف شود. همه دستگاه‌های مسئول در حوزه محیط زیست استان تهران هم وظیفه دارند، در این رابطه اقدام کنند.

حسینی میلانی با بیان اینکه براساس گزارش‌های شورایاری محله سوهانک، اخیرا تردد ماشین‌های شاسی بلند و آفرود از مبادی ورودی پارک جنگلی سوهانک گسترش یافته است، خاطرنشان کرد: این مسئله علاوه بر آنکه برای شهروندان آن منطقه ایجاد مزاحمت می‌کند، خسارات بسیار جدی هم به پارک جنگلی سوهانک و هم ارتفاعات شمال شرق تهران وارد می‌کند. این در حالی است که سرمایه‌گذاری قابل توجهی در جنگل‌کاری در این منطقه انجام شده و انجام چنین اقدامات مخربی در ارتفاعات تهران اصلا مجاز نیست.

وی ادامه داد: در سال ۹۶، با این موضوع برخورد شد و چندین دستگاه اتومبیل توقیف شدند اما متاسفانه سه ورودی در این پارک وجود دارد که لازم است شهرداری اقدامات حفاظتی و کنترلی را در رابطه با این ورودی‌ها انجام دهد.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با قرائت متن تذکر خود ابراز داشت: بدون شک حفاظت از ارتفاعات کوهستانی مشرف به تهران یک الزام شهروندی و اجرایی در شهر تهران است. متاسفانه براساس گزارش شورایاری محله سوهانک مجددا معضل تردد خودروهای آفرود و شاسی بلند در اراضی پارک جنگلی سوهانک و ارتفاعات آن رخ داده است.

حسینی میلانی افزود: به شهرداری تهران تذکر می‌دهم در اسرع وقت و با همکاری اداره‌کل منابع طبیعی استان تهران نسبت به ایجاد گیت‌های کنترلی در ورودی‌های پارک مذکور اقدام کرده و گزارش جامعی نسبت به وضعیت بهره‌برداری از آن پارک جنگلی و برنامه پنج ساله پارک به شورا ارسال کند.

293-5

 

 

 

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: