• سه شنبه ٢١ ارديبهشت ١٤٠٠-١٣:١٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٤٨٦
رسولی اعلام کرد:

تکذیب پیشنهاد رشوه اعضای شورای تهران برای تایید صلاحیت / به اعضای شورای شهر افترا زده شده است

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: با آقای نوروزی نائب رئیس کمیسیون حقوقی مجلس درباره خبر پیشنهاد رشوه سه عضو فعلی شورای شهر جهت تائید صلاحیت خود صحبت کردم و ایشان اعلام کردند که چنین صحبتی را نه درباره اعضای شورای شهر تهران و نه هیچ کدام از شورای شهر کشور نکرده‌اند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سید حسن رسولی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در امروز شورای شهر تهران، در تذکری، اظهار کرد: تذکر من مربوط به ماده 24 آیین نامه نحوه اداره جلسات است که به ضرورت صیانت از شان و منزلت نهاد شورای شهر اشاره می کند. همانطور که مستحضرید خبرگزاری فارس به نقل از آقای نوروزی نماینده فعلی شهرستان رباط کریم و نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس خبری را باعنوان پیشنهاد رشوه سه عضو فعلی شورای شهر تهران که در انتخابات ششمین دوره شورای شهر شرکت کرده‌اند، منتشر کرده است. مضمون این خبر این بود که سه عضو شورا در قبال تائید صلاحیت پیشنهاد رشوه داده‌اند. البته در این خبر اعلام نشده است که رشوه بگیر کیست. در متن خبر پراکندگی واژگانی وجود دارد و اشاره شده است سه نفری که شورای شهر را ریاست یا اداره می کنند. با این حال این تهمت بسیار سنگینی است.
 
رسولی ادامه داد: من دیروز با آقای  نوروزی تلفنی صحبت کردم به ایشان گفتم اگر مستنداتی دارید، ارائه کنید که ما خودمان در هیات رئیسه و شورا تکلیفمان را با این سه نفر روشن کنیم زیرا این اتهام سنگینی است و به اعضای شورای شهر افترا زده شده است. آقای نوروزی با خوش رویی برخورد کرد و گفت که اشتباه شده است، من چنین چیزی را نگفتم و امروز در اخبار ساعت 2 صدا و سیما تکذیبیه آن منتشر خواهد شد.
 
رسولی افزود: آقای نوروزی گفت، موضوع این خبر و اشاره من به فردی از کارکنان شاغل در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات دوره ششم اسلامی شهر وروستا در مجلس شورای اسلامی است. این اطلاعات به رئیس مجلس هم داده شده و ایشان هم بازرسی مجلس را مامور به رسیدگی به این موضوع کرده‌اند. آقای نوروزی ادامه داد که به هیچ عنوان من در مورد شورای شهر تهران و نه در مورد هیچ کدام از شوراهای شهر کشور چنین حرفی نزدم.
رسولی ادامه داد: پس از این گفت‌وگو بلافاصله با آقای اعطا سخنگوی شورای شهر صحبت کردم و گفتم اگر آقای نوروزی همانطور که قول داده‌اند، تکذیب کردند که چه بهتر وگرنه در غیر صورت آقای سخنگو این موضوع را تکذیب کنند تا سبب هتک حرمت شورا و تشویش اذعان عمومی نشود. البته اطلاع ندارم که آقای نوروزی نسبت به ارائه تکذیبیه اقدام کرده‌اند یا خیر اما اگر اقدام نکردهند خواهش من از آقای رئیس این است که این موضوع را به لحاظ حقوقی پیگیری کنند.
 
او افزود: آقای نوروزی به طور صریح و واضح گفتند خبر تکذیبیه پخش می شود. اگر این اتفاق صورت نگرفته خواهش من این است این موضوع از طریق آقای نوروزی یا صدا و سیما پیگیری شود تا از ساحت شورا و 12 نفر از همکاران که در انتخابات ثبت نام کرده‌اند، دفاع شود. چنین اتفاقی در روزهای منتهی به انتخابات جفایی است که توسط خبرگزاری فارس که رسانه وابسته به نهاد مقدس سپاه صورت گرفته است.
 
رسولی ادامه داد: زودون آثار منفی خبر به این سادگی نیست اما استدعا می‌کنم پیگیر تکذیبه از طریق صدا و سیما باشید تا هویت جمعی اعضای شورای شهر تهران که هر کدام به طور متوسط یک میلیون و دویست هزار رای مردم را دارند به این صورت مورد جفا قرار نگیرد.
293-8

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: