• چهارشنبه ٢٩ ارديبهشت ١٤٠٠-١٤:٤٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٥٧٤
محمد علیخانی در مراسم بهره برداری از دو پروژه مدیریت سیلاب در غرب تهران :

دیگر در تهران شاهد سیلاب هایی که جان شهروندان را به خطر بیاندازد نخواهیم بود/ مشکل آبگرفتگی میدان آزادی به طور کامل مرتفع شد

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در دوره پنجم مدیریت شهری بودجه هدایت آبهای سطحی و پیشگری از وقوع سیل افزایش 100 درصدی داشته گفت: با اجرای دو پروژه مدیریت سیلاب در غرب تهران دیگر شاهد مشکل آبگرفتگی در میدان آزادی نخواهیم بود و نیز شاهد سیل هایی خطرناکی که جان شهروندان را در تهران به خطر بیاندازد نیز نخواهیم بود.

 به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد علیخانی در این مراسم گفت: ما همیشه شاهد خطراتی که تهران را تهدید می کرد بوده ایم همچنانکه  در گذشته هم حوادث تلخی اتفاق افتاد مانند سیل سال  66 تجریش که کشته های زیادی بر جا گذاشت که سبب شد این مسئله را جز اولویت های تهران قرار دهند و پیشگیری از وقوع سیل که در بارندگی های دوره ای ممکن است رخ دهد یک اقدام ضروری بود.
وی ادامه داد: لذا  در دوره پنجم شورا به لحاظ رویکرد انسان محورانه بحث ایمنی شهروندان جز اولویت ها قرار گرفت و بودجه هدایت آبهای سطحی و پیشگری از وقوع سیل افزایش 100 درصدی داشته و باعث شده ما در این بخش از برنامه جلو باشیم به طوریکه در سه سال گذشته هر سال حدود 8 کیلومتر مسیر ها و تونل های جمع آوری آبهای سطحی ساخته شده و امروز نمونه آن در  غرب تهران به بهره برداری رسید.
علیخانی گفت: این پروژه ها در میدان آزادی به بهره برداری رسید و با این اقدام مشکل آبگرفتگی میدان آزادی رفع شد و  خبر خوش دیگر اینکه در سال جاری نیز  8 کیلومتر دیگر به این شبکه اضافه خواهد ش.
علیخانی گفت: ما دیگر در شهر تهران شاهد سیل های خطرناک که جان شهروندان را به خطر بیاندازد نخواهیم بود. امیدواریم این پروژه ها با سرعت ادامه دارد و تکمیل خواهد شد. 
گفتنی است صبح امروز نیز در مراسم آغاز عملیات اجرایی تاحداث سه زیر گذر سواره رو در مسیر راه آهن تهران- اهواز در منطقه 17 نیز برگزار شد که محمد علیخانی در این مراسم نیز حضور داشت.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: