• سه شنبه ١٨ خرداد ١٤٠٠-١١:٤١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٧٣٢
زهرا نژاد بهرام :

صندوق رای مامن و فرصت اصلاح است/ ما الگو یا پارادایم مدیریت شهری را برهم زدیم/ برای دفاع از حق انتخاب جمهور صندوق های رای را خانه خود کنیم

عضو هیئت رییسه شورا با تاکید بر اینکه در شورای شهر ما الگو یا پارادایم مدیریت شهری را برهم زدیم ادامه داد: ما با در نظرداشتن برنامه‌ریزی شهری فراگیر و انسان‌محور وارد عرصه مدیریتی پایتخت شدیم پس بیاید یکبار دیگر در این مقطع حساس دست در دست یکدیگر برای دفاع از حق انتخاب جمهور صندوق های رای را خانه خود کنیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا نژاد بهرام عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور سیصدمین جلسه شورا با بیان اینکه "جمهوری یعنی رای مردم و نهاد مردم و میزان رای ملت است " سخنانش را آغاز کرد و ادامه داد:  این کلامهای  ارزنده و قابل تامل از امام راحل است. در ایام متعلق به امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی، لازم است بار دیگر نگاه امام به مردم را بازخوانی کنیم.

او ادامه داد: امام خمینی رابطه مردم و حاکمیت را چنین تبیین کرده اند که:  مردم ولی نعمت ما هستند، ما خدمتگذار مردم هستیم.

و درهمین رابطه رهبر معظم انقلاب نیز اشاره دارند :سه باور در امام بزرگوار ما وجود داشت، که همین سه باور به او قاطعیت میداد، شجاعت میداد و استقامت میداد: باور به خدا، باور به مردم، و باور به خود

مردم در چشم امام بزرگوار، عزیزترین بودنددر سیاست داخلی، اصول امام عبارت است از تکیه به رأی مردم؛ تأمین اتحاد و یکپارچگی ملت

انتخابات مظهر خدا باوری و  مردم‌باوری است، چون انتخابات مظهر اراده‌ی آحاد مردم است؛ مردمند که مسئولان کشور را به این وسیله انتخاب میکنند. و مظهر خودباوری است، چون هر کسی که رأی در صندوق می‌اندازد، احساس میکند که به سهم خود در سرنوشت کشور دخالت کرده است، به سهم خود تعیین کرده است؛

حضور پر شور مردم در انتخابات تأثیر زیادی در قوت و توانایی‌های دولت منتخب دارد و موجب افزایش آبرو، امنیت و قدرت بازدارندگی کشور می‌شود.

زهرا نژاد بهرام در ادامه سخنانش یادآور شد: بار دیگر در آستانه انتخابات، جمهوریت نظام جمهوری اسلامی به آزمون گذاشته شده است. انتخاباتی حساس و با اهمیت از ان جهت که ایران در مواجهه با جنگ تحمیلی و فرسایشی تحریم دچار چالشهای جدی شده و از آن جهت که شیوع بیماری کووید 19، زیر ساخت های اجتماعی و اقتصادی تهران، ایران و جهان را به چالش کشیده است .

عضو هیئت رییسه شورای شهر تهران تصریح کرد: برای نجات ایران از مسائل چند وجهی و پیچیده ای که در مقیاس ملی و محلی آشکار و پنهان در کمین نشسته اند، افراد با دیدگاه ها و رویکردهای متفاوت و متنوع پای به عرصه کاندیداتوری ریاست جمهوری و شوراها گذاشته اند تا با انتخاب جمهور از بین دیدگاه های مختلف، افراد واجد صلاحیت به منظور زمامداری امور برگزیده شوند. اما ظاهرا برخی مفهومی تحت عنوان جمهور را باور نداشته و درک عمیق ملت را که در برهه های حساس تاریخ هزاران ساله این مرز و بوم به ظهور و بروز رسیده است، را زیر سوال می برند ! و با اهرم نظارت استصوابی که در افکار و بیان هیچیک از بزرگان و اندیشه ورزان انقلاب شکوهمند بهمن 57 جایگاهی نداشته  باور به نقش مردم را جدی نمی گیرندد این اندیشه ها که امروز  از حاشیه به متن آمده اند  دست به عدم احراز صلاحیت جمع کثیری از افراد و نمایندگان گروه ها و دیدگاه های مختلف و علاقه مندان  به خدمت در عرصه ملی و منطقه ای  زده اند.

نژاد بهرام با اشاره به اینکه در شرایط کنونی بخش بزرگی از مردم نمایندگانی که پاسخگوی سلائق و دیدگاه های ایشان باشد را ندارند افزود: آنگونه که رهبر انقلاب نیز خواهان بررسی مجدد شده اند !

او افزود: با این حال اینجانب که سال های سال از عمرم را صرف فعالیت برای اعتلا کشور و جمهوریت توام با اسلامیت نظام کرده ام، اعلام میکنم که علی رغم آنکه مخالفین حاکمیت جمهور امروز بیش از هر زمان دیگری از نا امیدی و خستگی مردم خوشحالند و از اعلام این خرسندی نیز ابایی ندارند، اما کماکان و کماکان انچه مهم است، صندوق رای است .

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه  اصلاح و اصلح گری جز از طریق صندوق رای حاصل نمی شود تاکید کرد: صندوق رای مامن و فرصت اصلاح است. هر چند نمایندگان واقعی نظر ها و دیدگاههای مختلف نتوانند دران حضور یابند اما باید امد و صندوق را به نام جمهور مزین کرد .

نژاد بهرام خاطر نشان ساخت: در این فضای سرد که ناشی از فشار بحران‌های اقتصادی، بیماری عالمگیر کرونا،‌ بیکاری و ....است و  مردم شریف ایران بیش از هر چیز نیازمند امید و چشم‌اندازهای بهتر فردا هستند، هرچند برخی سازو کارهای انتخاباتی با ابزار نظارت استصوابی در مجلس و ریاست جمهوری امکان حضور را محدود ساخته اند، اما بیاد بیاوریم که انچه انقلاب را پیروز کرد مردم بودند و انچه جنگ را به سرانجام رسانید مردم بودند و انچه مارا از در بحران طاقت فرسای کرونا روبه جلو حرکت می دهد، مردم هستند

او گفت: پس بیاید یکبار دیگر در این مقطع حساس دست در دست یکدیگر برای دفاع از حق انتخاب جمهور صندوق های رای را خانه خود کنیم و انتخابات 1400 را فرصت دوباره ساختن کنیم و قدرت مردم در تعیین سرنوشت را به رخ همه بدخواهان و دشمنان نشان دهیم و بر تارک این سرزمین نام مردم را حک کنیم !

نژاد بهرام در ادامه سخنان خود گفت: ای دلسوزان ایران، ای دغدغه‌مندان آینده ؛رای حق شماست اگرچه در چارچوب محدود، اگرچه با نظارت استصوابی. شما با رأی خود می‌توانید بازی قدرت را به نفع قدرت مردم هدایت کنید.

عضو هیئت رییسه شورا با تاکید بر اینکه در شورای شهر ما الگو یا پارادایم  مدیریت شهری را برهم زدیم ادامه داد:  ما با در نظرداشتن  برنامه‌ریزی شهری فراگیر و انسان‌محور وارد عرصه مدیریتی پایتخت شدیم. هدف ما این بود و هست که شهروندانی شاد، سالم و آزاد داشته باشیم؛ شهروندانی که احساس رضایت از زندگی و خوشبختی دارند. هدف ما این بود و هست که شهری سالم، ایمن و امن داشته باشیم. ما شعار «تهران شهری برای همه» امن ،بدون فساد ، بدون تبعیض ، را سرلوحه کار خود قرار دادیم تا شهری زیست‌پذیرتر و امن‌تر برای همگان مهیا کنیم. اگرچه تا رسیدن به ایده‌آل فرسنگ‌ها فاصله داریم اما در حد بضاعت خود تلاش نمودیم؛ چرا که شورای شهر هم جزیی از کل منسجم است و ما هم گرفتار عوارض ناخواسته ناشی از کرونا، تحریم‌ها و ... شدیم. با این حال ما پارادایمی را آغاز نمودیم که حرکت در مسیر رشد و توسعه است و شما عزیران خوب می‌دانید که حرکت در این مسیر زمانبر و نیازمند تداوم و پایداری در مسیر است. ای عزیران خوب می‌دانم که همچنان مشکلات شهری بر شما عرضِ اندام می‌کند اما ما هنوز در آغاز راه هستیم، راهی که با مشارکت شما در سالهای آتی رنگ و بوی تهران را عوض خواهد کرد.

نژاد بهرام با بیان اینکه من دغدغه دارم ، دغدغه مسیر و ادامه ریل گذاری درست انجام شده، گفت:  راه ناتمامی که ماحصل آن افزایش رضایت شهروندان و در نتیجه سرمایه اجتماعی شهر نگرانم ساخته است . من دغدغه دارم که در شورای ششم سرنوشت فضاهای بی‌دفاع شهری، حمایت از زنان شهرم، همراهی با معلولان، دستفروشان و نوسازی بافت های فرسوده و... چه خواهد شد. عزیزان آرمانهای من بلند و بضاعتم محدود و فرصت کوتاه بود. اما قطع به یقین می‌گویم تداوم این مسیر چهره تهران را متحول خواهد کرد.

عضو شورای شهر تهران در بخش دیگری از نطق خود با دعوت از شهروندان به همبستگی، اتحاد و مشارکت در مسیر انتخابات پیش‌رو  ادامه داد:  باور داشته باشیم که با رای دادن می‌توانیم در آبادانی و توسعه تهران گام برداریم. باور داشته باشیم که دفن تجارب کسب شده در این چهار سال، سرمایه انسانی و تجربی شهر را کاهش می‌دهد. بیایید کنشگری پویا باشیم و فرصت ادامه مسیر را فراهم کنیم. بیاید به شفاف شدن معاملات شهرداری که سامانه شفاف در معرض دید همه گان قرار گرفته و مانع فساد شده بیندیشیم، بیاید به صدور پروانه ساختمانی الکترونیکی که در برابر هر نوع تخلفی در طرح تفصیلی شهر تهران توقف می کند، بیندیشیم.  بیاید به شهر نفروشی بیندیشیم ، بیایید به احیا  30 باغ در محلات کم برخوردار بیندیشیم.

نژاد بهرام همچنین از شهروندان تهرانی خواست تا به مناسب سازی 500 کیلومتر معبر پیاده رو بیندیشیم و ادامه داد: بیاید به حمایت از دستفروشان و ایجاد سامانه ساماندهی انها و حمایت از انها در ایام کرونا بیندیشیم ، بیاید به 2000 پروژه خرد مقیاس در سطح محلات بیندیشیم ، بیاید به حذف امضاهای طلایی با ساماندهی شوراهای معماری و کمیسون های داخلی مناطق بیندیشیم ، بیاید به حمایت از حق شهروندان و جلوگیری از زیاده خواهی های نهادهای مختلف در پیرامون دانشگاه تهران بیندیشیم ، بیاید به باغ راه 9 کیلومتری به مساحت 50 کیلومتر مربع در عمق بافت های فرسوده و کم برخوردار مناطق 17 و 18 بیندیشیم ، بیاید به احداث 40 کیلومتر مترو  و خرید 500 دستگاه اتوبوس و مینی بوس بیندیشیم بیاید به 30 ایستگاه جدید مترو  مناسب سازی شده بیندیشیم ، بیاید به ایجاد 4 گرمخانه برای بی خانمان ها و افزایش ظرفیتی بالع بر سه هزار نفر در انها بیندیشیم بیاید ببینید که درطول چهار سال گذشته با تدابیر این مدیریت شهری یک نفر بی خانمان جان شیرین و عزیزش را در سرمای زمستان از دست نداد ، بیاید به رفع 1800 نقطه بی دفاع شهری که امنیت زنان و کودکان شهرمان را به خطر می انداخت بیندیشیم ، بیاید به اقدام یگانه مدیریت شهری در برابر شیوع بیماری کرونا در ماههای نخست ان که مورد تکریم ستاد کرونا بود بیندیشیم بیاید به مقابله موثر مدیریت شهری با خطر دوسیل در سالهای 98 و 97 که در فروردین شهر تهران را تهدید می کرد بیندیشیم بیاید به مزین کردن نام نام اوران میهن و شهدا بر سر کوچه و برزن بیندیشیم بیاید به شفافیت شورا در تنظیم بوجه عدالت محور برای مناطق کم برخورداربیندیشیم بیاید به شهر سازی متکی بر حق شهر و حق شهروند بیندیشیم که این مدیریت شهری ان را فراهم کرد.

او در بخش دیگری از سخنان خود افزود: پس پر نشاط بیاید و خواهران و برادران هم فکر ما را برای نمایندگی مجدد انتخاب کنید و صندوق رای را تنها نگذارید .صندوق رای تنها مامن اصلاح و بهبود است .

زهرا نژاد بهرام در پایان سخنانش تاکید کرد: باور من این است که کنشگری و مشارکت شما آینده روشنی را برای شهرها و ایران عزیزتر از جانمان رقم خواهد زد. بیاید 28 خرداد را با اراء خود شهر و کشور خود را حفاظت کنیم.

6-300

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: