• شنبه ٢٢ خرداد ١٤٠٠-١٠:٣٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٧٦٨
افشین حبیب زاده؛

ضرورت صیانت از حریم شهر تهران در دوره بعدی مدیریت شهری

رییس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران با تاکید بر ضرورت صیانت از حریم شهر تهران گفت: در دوره آینده شورای شهر حتما باید از حریم شهر تهران صیانت کنیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از ایسنا، افشین حبیب زاده با بیان اینکه در شورای شهر در تمام اقدامات با تعامل و همکاری انجام می‌شود، گفت: همه همکاران در تحقق مطالبات جامعه کارگری با ما همکاری داشتند. در شورا همه چیز با رای و تعامل به دست می‌آید و به نتیجه می رسد. در حوزه بودجه و تنها در یکی از موارد یعنی همترازی شرکت شهربان و حریم بان و معبربان نیاز داشتیم بودجه حدود ۱۰۰ میلیارد تومانی را به تصویب برسانیم که این کار را با کمک دیگر اعضا انجام دادیم و توانستیم ۱۰۰ میلیارد تومان را به بودجه اضافه کنیم.

وی به جذب بی‌رویه کارکنان شهرداری در دو سال پایانی دوره قبلی مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه در دوره گذشته تعداد کثیری  یعنی حدود ۱۵ هزار نفر از پرسنل در یکی دو سال آخر وارد شده بودند. همین موضوع باعث شده که تا هفت و هشت سال بعد امکان اینکه افرادی وارد مجموعه شوند وجود نداشته باشد. اما با این تفاسیر اعتقاد ما این بود که شهربان، حریم بان و معبربان باید حتما جزو پرسنل رسمی و نه حتی قراردادی شهرداری باشند. حالا اگر رسمی برایشان سخت است اول قراردادی شوند و بعد تبدیل به پرسنل رسمی شوند چون مسئولیت عمده شهر در حوزه های مختلف به عهده این افراد است.

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران با بیان اینکه ما امروزه دیگر چیزی مهم تر از حریم نداریم، گفت: موضوع اصلی که ما در دوره آینده حتما باید از آن صیانت کنیم بحث حریم شهر تهران است که پیش بینی ما این است که از سوی بخش هایی که در اطراف شهر تهران هستند به شدت در معرض خطر قرار گرفته است و علاقه مند هستند که این حریم را از بین ببرند و به شهر تهران متصل شوند که این موضوع پیامدهای بسیار بدی را برای شهر خواهد داشت. چون هر شهری ظرفیت سکونت مشخصی دارد و تاسیسات شامل آب، برق، گاز و ... بر اساس ظرفیت مشخصی طراحی شده است.

وی ادامه داد: افزایش این ظرفیت پیش بینی های خاصی می‌خواهد که باید از مجلس شروع شود و بعد وارد دولت شود و بعد به این حریم دست بزنند اما امروز بدون توجه به این مسائل حریم شهر تهران بسیار در معرض خطر قرار گرفته است و گروهی از شما از این حریم محافظت می کنید. همچنین موضوعات مربوط به شهر تهران که شهربانان از آن حفاظت و صیانت می‌کنند هم هست.

حبیب زاده با بیان اینکه معبربانان عزیز مسئولیت سخت و مهمی دارند، گفت: به هر حال امروز معابر شهر تهران با مشکلات بسیار جدی مواجه است و این را  همه ما در شورا می دانیم. البته طرح هایی داشتیم که بخش هایی از آنها به تصویب رسیده اما بار اصلی حفاظت معبر به عهده معربانان است. عزیزانی با این مسئولیت ها حتما باید پرسنل مستقیم شهرداری تهران باشند. قبلا هم عرض کردم که معربانان پلیس شهرداری تهران هستند. ما پلیس را که نباید به پیمانکار بسپاریم.

رییس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران ادامه داد: به هر حال کارهای حجمی و پیمانکاری تعریف خاص خودش را دارد و حفاظت از شهر هم تعریف خاص خودش را دارد. لذا معتقدیم که این تبدیل وضعیت باید در آینده ای نزدیک صورت بگیرد. حالا تا زمانیکه ما و همکارانم هستیم پیگیری می‌کنیم و اگر نبودیم هم از گروه بعدی مطالبه گر خواهیم بود اگر هم بودیم که خودمان این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ۱۱ عضو از ۲۱ نماینده شورای شهر تهران، عضو فراکسیون کارگری هستند، گفت: اولین کاری که کردیم این بود که مسائل  و مشکلات مشترک بین همه گروه های کارگری را احصا کردیم و این مسائل را مانند عدم پرداخت حداقل حقوق، عدم پرداخت به موقع حقوق، رد نکردن بیمه، شب کاری، تعطیل کاری، اضافه کاری و ... را همه را تبدیل به بخشنامه مشخص کردیم که با کمک معاون منابع انسانی شهرداری این بخشنامه‌ تنظیم و ابلاغ شد. از زمانیکه این بخشنامه ابلاغ شد شرایط خیلی بهتر شد. البته به وضعیت مطلوب ۱۰۰ درصدی نرسیدیم.

وی ادامه داد: بعد از طی این مرحله مشکلات گروه های مختلف را شناسایی کردیم برای مثال شهربان و معربان و حریم بان چه مشکلاتی دارند. فضای سبز، بهشت زهرا، سازمان میادین میوه و تره بار، تاکسی رانان و... و. چه مشکلاتی دارند و یکی یکی این مشکلات را احصا کردیم. یکی یکی با این گروه ها صحبت کردیم و بخش هایی از این مشکلات را حل و فصل کردیم. البته می‌دانید مشکلات تمامی ندارد واز یک مشکل که عبور می‌کنیم مشکلات جدیدی ظهور می‌کند. خصوصا که افزایش تورم و این موارد مشکلات را اضافه کرده و قطعا باید دنبال این باشیم که هم امنیت شغلی این گروه ها را فراهم کنیم و هم بتوانیم این افراد سفره ای که در خانواده دارند قابل قبول باشد.

حبیب‌زاده با بیان اینکه معیشت کارکنان شهرداری برای ما بسیار مهم است، گفت: بخش‌هایی  را به نتیجه رساندیم، بخش هایی را هم جلو می بریم. برای مثال عزیزان ما در خودرو سرویس مشکلی تحت عنوان طرحی که تحت عنوان سهند مطرح کردند داشتند که ما با آن مخالفت کردیم و البته دلایلی هم داشتیم. البته نه اینکه این طرح حتما طرح جهنمی است و باید برچیده شود بلکه خواسته ما این بود که این طرح را به کمیسیون بیاورند و از شهرداری هم بیایند و نمایندگان خودرو سرویس هم بیایند و طرحی شود که از درآمد کارگران خودرو سرویس کم نکند. قولی که از آقای حناچی گرفتیم این بود که تا پایان امسال طرح سهند فقط اطلاعاتش جمع آوری شود و هیچگونه اعمالی در حقوق و درآمدهای رانندگان خودرو سرویس انجام نمی شود.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: به اصل موضوع هم یک اعتراض داریم که یک فرد در "خودرو سرویس" با خودرو خودش وارد می شود که اما چیزی که به او میرسد سه یا چهار میلیون است اما بالاخره این پول برای چه کسی است؟ برای خودرو یا خود این شخص است؟ نمی‌شود که یک فرد هم خودش و هم خودرویش وارد شود و حقوقی که دریافت می‌کند کف و حداقل معیشت او باشد.

وی همچنین با اشاره به نامزدی علیرضا محجوب برای انتخابات میان دروره مجلس شورای اسلامی گفت: جای آقای محجوب در مجلس شورای اسلامی بسیار خالیست و همه ما می دانیم که حضور ایشان در مجلس حضور انحصاری و خاص است. هیچکس نمی تواند مثل ایشان مطالبات جامعه کارگری را پیگیری و به نتیجه برساند. خواهش من این است که کمک کنید تا بتوانیم این دوره شاهد حضور آقای محجوب در مجلس شورای اسلامی باشیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: