• سه شنبه ٢٥ خرداد ١٤٠٠-١٤:٣٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٨٢٣
در سیصد و دومین جلسه شورا:

شهرداری ملزم به احداث پارکینگ عمومی و زیر سطحی در محلات شد

اعضای شورای شهر تهران "طرح الزام شهرداری به ارائه برنامه عملیاتی احداث پارکینگ عمومی در شهر تهران و پارکینگ‎های زیر سطحی با رویکرد مشارکتی" را به تصویب رساندند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بینالملل شورای اسلامی شهر تهران، سیصد و دومین جلسه علنی شورا با ادامه بررسی طرح الزام شهرداری به ارائه برنامه عملیاتی احداث پارکینگ عمومی در شهر تهران و پارکینگ های زیر سطحی با رویکرد مشارکتی آغاز شد.

در این جلسه پیشنهاد خداکرمی مبنی بر اینکه توسعه و ساخت پارکینگ از منابع مالی شهرداری در مناطق مرکزی شهر شامل مناطق ۱۱، ۱۲، ۶ ممنوع شود، دوباره بررسی شد.

عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران  در این خصوص گفت: موضوع پارکینگ محلی به الگوی شهری استفاده از پارکینگ‌های محله ای اشاره دارد.

او افزود: پارکینگها سه نوع هستند: مبدا مانند منزل افراد ، مقصد مانند محل کار ، محل تبادل وسیع سفر مانند پارکسوارها.

اما مبحث ما پارکینگ مبدا و مقصد است و بررسی این موضوع به انجام مطالعات دقیق شهرسازی محول شده است.

او ادامه داد: الگوی پارکینگ محله برای محلاتی است که دارای قطعات ریزدانه هستند چون در آنجا نمیتوان پارکینگ ساخت. همچنین تامین پارکینگ هزینه های سرسام آوری به مالک تحمیل می‌کند. برای ساخت پارکینگ محله ای مهمترین مسئله زمین است و لذا فضاهای زیر سطحی را پیشنهاد کردیم.

سپس ناهید خداکرمی  متذکر شد: استفاده از فضای زیرسطحی بدون توجه به عوارض آن برای محله تبعات زیادی دارد و اتومبیل ها را به سمت مرکز شهر می‌کشاند. اصلا توجه نمی‌شود که چه بر سر محیط زیست و منظر شهری می آید. لذا توصیه میکنم به این پیشنهاد رای دهید.

علیخانی از جانب کمیسیون مخالف کرد و ادامه داد: نبود پارکینگها هم منجر به آلودگی هوا می‌شود چون در جستجوی جای پارک سوخت بیشتری مصرف شده و آلودگی بیشتری تولید می‌شود.

در نهایت پیشنهاد خداکرمی به رای گذاشته شد و با ۴ موافق به تصویب نرسید.

سپس پیشنهاد علیخانی مبنی بر الحاق عبارت (و ظوابط مربوط به احداث پارکینگ محلهای)  در تبصره پنج ماده دو ارائه شد.

او گفت: در  ماده 13 بسته محرک اقتصادی در رابطه پارکینگ ضابطه گذاری کردیم و این کار در چارچوب شیوهنامه اعلام شده انجام می‏شود. لذا این ضوابط احداث پارکینگ محله ای باید اضافه شود.

سپس این پیشنهاد عبارتی نیز بدون مخالف تصویب شد.

در نهایت کلیات طرح به رای گذاشته شد و با ۱۱ رای موافق به تصویب رسید.

7-302

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: