• سه شنبه ٢٥ خرداد ١٤٠٠-١٤:٤١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٨٢٤
در جلسه شورا صورت گرفت:

توافق شورا با الحاق پرونده های توافقات فاقد پروانه ساختمانی به طرح تفصیلی منطقه 22

اعضای شورا با یک فوریت لایحه شهردار تهران در خصوص الحاق پرونده‎های توافقات فاقد پرونده ساختمانی به لیست پیوست (د) مصوبه طرح تفصیلی ویژه منطقه 22 موافقت کردند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین‎الملل شورای اسلامی شهر تهران، در سیصد و دومین جلسه علنی شورا، دو فوریت لایحه شهردار تهران در خصوص الحاق پرونده‎های توافقات فاقد پرونده ساختمانی به لیست پیوست (د) مصوبه طرح تفصیلی ویژه منطقه 22 ابلاغی مورد بررسی قرار گرفت و عبدالرضا گلپایگانی در این خصوص گفت: در طرح تفصیلی ویژه منطقه 22 یکی از مواردی که به تصمیم‎گیری نیاز داشت، اقداماتی بود که در دوره گذشته فاقد پروانه بودند و شورای عالی شهرسازی و معماری کارگروهی برای بررسی این موارد تشکیل داد.
او تشریح کرد: متقاضیانی بودند که 70 درصد زمین خود را به شهرسازی داده بودند و توافق کرده بودند که در 30 درصد باقی مانده ساختمان بسازند، اما برای ایشان پروانه صادر نشده است. 
او افزود: دو فوریت آن بخاطر فشار تعاونی‎های مسکن بر شهرداری منطقه و تجمع ایشان است.
سپس بهاره آروین با دو فوریت لایحه مخالفت کرد و گفت: به نظرم دلایل شهرداری قانع کننده نیست. شهرداری از زمان تصویب مصوبه زمان زیادی داشته است و اینکه این لیست بر اساس چه منطقی کم و زیاد می‌شود؟
او در پایان گفت: به نظرم این دو فوریت هیچ توجیهی ندارد و پرونده های ناشی از توافقات دوره های قبل پرونده های حساسی هستند و باید به آنان دقت زیادی کرد.
اما خلیل آبادی در موافقت گفت: حقوق مکتسبه افراد اهمیت زیادی دارد. در این لیست‎ها حقوق عده‎ ای نادیده گرفته می‎شود و بسیار افرادی از آن مطلع نمی‌شوند. 
الویری هم در مخالفت اظهار داشت: دوستان بیشتر وارد محتوی شده و به اهمیت موضوع توجه می‎کنند اما یک لایحه‎ ای که مطالب مختلفی در آن گنجانده شده نباید بصورت دو فوریتی ارائه شود. فرضا که تصویب شود، بلافاصله باید بررسی شود. به نظرم با یک تاخیر ده روزه میتواند تبدیل به یک فوریت شده و به کمیسیون مربوطه ارجاع شود.
اما نژاد بهرام بعنوان موافق گفت: قرار نیست اتفاق خاصی صورت بگیرد، فقط می‎خواهیم به شهرداری بگوییم یک لیست آماده شده و لطفاً آن را بررسی کنید. لذا با دو فوریت آن موافقم چون فقط باید سرعت کار را بالا ببرد. چون در مصوبه قبلی نوشتیم که باید به تصویب شورا برسد، لذا امروز در صحن ارایه شده است.
پیروز حناچی نیز در تکمیل سخنان نژادبهرام در دفاع از لایحه گفت: نکته اصلی همین سخن خانم نژاد بهرام است و این توافقات نیمه کاره مربوطه به دوره پنجم نیست اما باید تعیین تکلیف شود. در حقیقت فقط اجازه می‌خواهیم که این لیست را مورد بررسی قرار دهیم. فقط خواهشمندم سریع تصمیم گرفته شود.
یک فوریت لایحه به رای گذاشته شد و با ۱۴ رای موافق به تصویب رسید.
8-302

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: