• يکشنبه ٣٠ خرداد ١٤٠٠-١٢:١٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٨٤٥
محسن هاشمی در جمع خبرنگاران:

آماده تحویل شورا به منتخبان مردم هستیم / تصویب مشروط تفریغ بودجه ۹۸

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تفریغ بودجه سال 98 با حدود ۵۰ و اندی پیشنهاد به صورت مشروط تصویب شده که البته بایستی به این پیشنهادات پاسخ دهند تا تایید نهایی را بگیرند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی در خلال سیصد و سومین جلسه شورا و در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه انتخابات با وقاری انجام شد و مردم علی رغم مشکلاتی که وجود داشت در انتخابات شرکت کردند و نظر خودشان را دادند و  آقای رییسی به عنوان رییس جمهور منتخب تعیین شدند و از همین جا به ایشان تبریک می گوییم و امیدواریم با کمک همه نخبگان و گروه های سیاسی بتوانند به وعده هایشان به حل مشکلات مخصوصا مشکلات اقتصادی و معیشیتی کشور عمل کنند.

وی همچنین در خصوص انتخابات شورای شهر گفت: هنوز نتایجی از انتخابات شورا  بیرون نیامده گرچه گمانه زنی هایی شده ولی باید تا اعلام نتایج قطعی صبر کنیم و گفتن این حرف که چه کسانی در این انتخابات پیروز شدند در لحظه کنونی صحیح نباشد.

هاشمی در ادامه به تشریح جلسه شورا پرداخت و گفت:  در این جلسه ادامه بررسی پیشنهادها برای طرح کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی بود که محدودیت هایی برای آن قائل شدند.

وی ادامه داد: در ادامه وارد تفریغ بودجه سال 98 شدیم و می دانید که  از سال گذشته این موضوع  به شورا آمده بود و رسیدگی شد و در نهایت  نتیجه اش امروز به شورا آمد و  با حدود ۵۰ و اندی پیشنهاد به صورت مشروط تصویب شده که البته  بایستی به این پیشنهادات پاسخ دهند تا تایید نهایی را بگیرند.

هاشمی اظهار داشت: در ادامه موضوعی در خصوص پسماند داشتیم و می دانید که ما قانون پسماند کشوری داریم که مصوبات پسماند در شوراها  بایستی با آن قانون تطبیق داشته باشد، لذا شهرداری تهران در راستای تطبیق با قانون فوق و اینکه مضووعات پسماند در کشور یکسان باشد لایحه ای را به شورا ارسال کرد  برای نرخ خدماتی که از مردم گرفته شود که این لایحه تصویب شد  ولی اضافه پرداختی برای شهروندان ایجاد نخواهد کرد.در نهایت هم نامگذاری 33 مورد از معابر مورد بررسی قرار گرفت که به تصویب رسید.

هاشمی در ادامه و در پاسخ به این سوال که شورا چه زمانی تحویل شورای منتخب دوره ششم می شود گفت: در قانون نوشته دوره شوراهای شهر 4 ساله است که  اگر بر اساس این قانون عمل شود ما باید تا پایان مرداد ماه و  اول شهریور که دوره مان شروع شده بود شورا را تحویل دهیم ولی صحبت هایی شده که چون  دولت اواسط مرداد جابجا می شود خوب است که شوراها هم در همین زمان جابجا شود. البته  من نمی‌دانم در مورد تناقض این زمان با زمان قانونی 4 سال چه تمهیداتی در وزارت کشور به خرج می دهند و آیا واقعا می توانند دو هفته کم کنند یا همان زمان  اول شهریور را مد نظر قرار می دهند ولی هنوز پاسخ جدی از وزارت کشور نیامده که ایا دوره ما تا 13 یا 15 مرداد خواهد بود یا تا اول شهریور ولی  به هر صورت در مرداد ماه شورا را تحویل گروه منتخب مردم خواهیم داد.

303-2

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: