• چهارشنبه ٢ تير ١٤٠٠-١٣:٣٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٨٧٨
محسن هاشمی در آیین بهره برداری از پروژه های مدیریت شهری منطقه 14 و بهسازی میدانگاه و آرامستان های دولاب:

در دوره پنجم از انجام پروژه های هیجان برانگیز و بدون هدف پرهیز کردیم/ بهسازی آرامستان های دولاب رابطه تاریخی بین ایرانیان و ادیان مختلف را بهبود می بخشد

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بهسازی آرامستان های دولاب رابطه تاریخی بین ایرانیان و ادیان مختلف را بهبود می بخشد و هم تاریخ تهران را زنده می کند و هم فضای مناسب و مفرح شهری را ایجاد می کند و خوشحالیم که چنین اقداماتی در این دوره به ثمر رسید.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران آیین بهره برداری از پروژه های مدیریت شهری منطقه ۱۴ و بهسازی میدانگاه و مجموعه آرامستان های دولاب با حضور محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران، پیروز حناچی شهردار تهران، زهرا صدر اعظم نوری، محمد سالاری و سید آرش حسینی میلانی از اعضای شورای شهر تهران، سبوه سرکیسیان اقف اعظم ارامنه تهران، مصطفی پور شهردار تهران و جمعی از مسئولان و مدیران شهرداری در محل آرامستان های ارامنه دولاب برگزار شد.

محسن هاشمی در این مراسم گفت: من هم به سهم خودم تشکر می کنم به ویژه از روحانیون معظم ارامنه و جمعیت آشوری های تهران و نیز نمایندگان این عزیزان در مجلس شورای اسلامی و همچنین از آقای سرکیسیان که ما همواره ایام سال نو خدمتشان می رسیدیم و امسال توفیق این امر حاصل نشد.

وی ادامه داد: تشکر ویژه دارم از شهردار تهران و شهردار منطقه 14 که زحمت کشیدند و 70 پروژه را امروز آماده کردند پروژه هایی که در زمینه های مختلف است.

هاشمی افزود: این پروژه ها ، پروژه هایی بودند که شورای شهر تهران آنها را به عنوان پروژه های اولویت محور و تخحقق پذیر مطرح کرد و بعد از آن جزو سیاست های شورا به عنوان پروژه های محله محور در کنار پروژه های فرا منطقه ای و شاخص قرار گرفت. این امر حاصل برنامه ریزی دقیق و هماهنگی شورا و کمیسیون های تخصصی و شهرداری بوده است.

محسن هاشمی در ادامه افزود: از همه مدیران شهرداری و نیز همکاران مان در کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران نیز تشکر می کنم.

هاشمی با اشاره به بهسازی و بازپیرایی میدانگاه و آرامستان های دولاب (آرامستان های ارامنه ) گفت: چنین اقداماتی رابطه تاریخی بین ایرانیان و ادیان مختلف را بهبود می بخشد و هم تاریخ تهران را زنده می کند و هم فضای مناسب و مفرح شهری را ایجاد می کند و خوشحالیم که چنین اقداماتی در این دوره به ثمر رسید.

هاشمی گفت: در زمانی که مدیر عامل مترو بودم  از منطقه 14 دو خط مترو یکی  خط 4 که از پیروزی می گذشت و یکی هم خط 7 که از جنوب منطقه 14 می گذشت عبور می کرد، که سبب شد این منطقه دارای 9 ایستگاه مترو باشد ، از آن زمان همیشه نسبت به این منطقه ، فضای سبز و آرامستان های دولاب بحث بود و حتی بعضی مخالف بازگشایی این آرامستان ها بودند اما در نهایت و خوشبختانه همه مسایل به پیش رفت و  با هماهنگی شهرداری منطقه و سازمان نوسازی این اتفاق ویژه افتاد و امروز  شاهد کار ارزنده هستیم که از نظر ملی و بین المللی اهمیت دارد و جا دارد با توجه به نگاه بین المللی به این مجموعه کاتالوگ آن مجموعه را ترجمه کنیم. نکته دیگر این است که بسیاری از افراد مدفون شده در این آرامستان ها وجهه ویژه ای دارند . لذا امیدواریم  با این اقدام یک هماهنگی تاریخی موثر بین دولی هم صورت گیرد.

هاشمی افزود: امیدواریم تا پایان دوره پنجم مدیریت شهری دو پلازای دیگر در دو منطقه ۱۰ و ۱۸ نیز به نتیجه برسد.

هاشمی گفت: امیدواریم این آرامشی را که شورای پنجم به ویژه با حضور آقای حناچی  ایجاد کردند، چه در بعد شهرسازی و توقف  شهر فروشی و لغو برج باغ ها و چه در بحث شفافیت و چه در بعد مسائل پرسنلی و کاهش تعداد نیروهای شهرداری  و چه در زمینه های ایجاد فضاهای مناسب برای معلولان و مناسب سازی شهر ادامه یابد.

هاشمی افزود: در این دوره سعی شد از انجام پروژه های هیجان برانگیز و پروژه هایی که بدون هدف انجام می شود  و یا  مگا پروژه ها پرهیز شود بلکه سعی کردیم  با متنانت و کار کارشناسی و مطالعه پروژه ها شروع شود.

شهردار تهران: اختصاص اعتبار مناسب برای پروژه ای انسان محور در سال جاری

پیروز حناچی شهردار تهران  نیز در این مراسم گفت: شورای شهر اعتبار مناسبی را برای پروژه های مدیریت شهری با محوریت محله و انسان محوری در نظر گرفته است. ۲ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ و در سال ۱۴۰۰ نیز بیش از این مقدار، اعتبار برای این پروژه ها لحاظ شد.

وی افزود: امروز یکی از روزهای زیباست از این جهت که پروژه های متفاوتی را افتتاح می کنیم و نکته مشترک همه پروژه ها نگاه اجتماعی به آنها است. نگاهی که برای حل مشکلات شهر راهگشاست و هزینه های شهر را کاهش می دهد. 

حناچی با اشاره به بازدید از بوستان اجتماعی منطقه ۱۴ ادامه داد: در این بوستان مردم نقش محوری را برای حفاظت و حراست دارند و برعکس سایر بوستان‌ها معتادان از دست مردم متواری اند و این نتیجه نگاه اجتماعی به شهر است. امیدواریم که دوستان دیگر هم که برای دوره بعد مدیریت را بر عهده می گیرند این مسیر را دنبال کنند و به عقب برنگردیم.

حناچی با تاکید بر توجه به ارزش های شهر که ریشه در تاریخ معاصر دارد و تبدیل تهران به شهری برای همه و تمامی ادیان الهی و حق استفاده از امکانات برای همه، افزود: این منطقه متروکه که ریشه های تاریخی دارد و بسیاری از شخصیت ها در آن آرام گرفتند، بازسازی شده و به یکی از جاذبه های شهر تبدیل می شود. 

او یادآور شد: یکی از خصوصیات این دوره این بود که عرصه‌های عمومی را گسترش دادیم و امیدواریم که این نگاه ادامه پیدا کند، نگاهی که ضمانت اجرای آن خود مردم هستند.

شهردار تهران در پایان ابراز امیدوای کرد که این مکان مورد قبول هم وطنان مسیحی قرار گیرد و تاکید کرد: با توجه به ثبت ملی بودن این مکان و واجد ارزش بودن آن باید متناسب با ارزش ها با آن برخورد شود.

 

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: