• سه شنبه ١٦ شهريور ١٤٠٠-١١:١٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٤٣٦
حبیب کاشانی تاکید کرد:

آیین نامه ها و ضوابط در حوزه شهرسازی بازنگری شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه 50 درصد درآمد حوزه شهرسازی محقق نشده است خواستار بازنگری آیین نامه ها و ضوابط در حوزه شهرسازی و روابطی که ایجاد شده است، شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران حبیب کاشانی در دهمین جلسه شورا در خصوص لزوم بازنگری در آیین نامه و ضوابط شهرسازی تذکر داد و گفت: مستحضر هستید که تا تاریخ 7 شهریور از  21800  میلیارد که باید محقق می شد تنها   10800 میلیارد تومان محقق شده یعنی عملا 50 درصد درآمد شهرداری محقق نشده است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم ریشه یابی کنیم باید آیین نامه ها و ضوابط در حوزه شهرسازی  و روابطی که ایجاد شده بازنگری شود. می دانید که  65 درصد درآمد شهرداری  از ساخت و عوارضی است که مردم پرداخت می کنند و این ضوابط باعث شده شهرداران مناطق عملا نتوانند هیچ اقدامی برای انجام کار مردم بکنند. و این در حالی است که آخرین مصوبه شورا سبب افزایش 150 درصدی در عوارض  برخی مناطق نیز شده است به گونه ای که در منطقه 15 شاهد افزایش 150 درصدی عوارض و در منطقه 9 که یکی از مناطق محروم است شاهد افزایش 100 درصدی عوارض بوده ایم.

کاشانی افزود: در چنین شرایطی نه مردم می توانند این عوارض را  پرداخت کنند و نه شرایطی مهیا است که این عوارض اخذ شود و لذا از آقایان عباسی و آخوندی به عنوان روسای کمیسیون های شهر سازی و برنامه و بودجه درخواست دارم نسبت به پیگیری این امر و اصلاح و بازنگری ضوابط و ایین نامه های موجود به فوریت اقدام کنند.

وی گفت: پیرو این امر و راه های تحقق بودجه اخیرا شهرداری به قانون خود یعنی استفاده از نیوجرسی متوسل شده یعنی بلافاصله در جلوی جاهایی که خدماتی هستند مانند  تعمیر گاه های ایران خودرو نیوجرسی گذاشته می شو.د و می دانید در این مکان ها شهروندان مراجعات بسیاری دارند و این اقدام سبب تشکیل صف های طولانی در جلوی آنها می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا ادامه داد: البته که باید با متخلفان برخورد شود و اگر رای ماده 100 یا قلع و قمعی هست باید اجرا شود ولی خواهش اکید من این است که در جاهای خدماتی که ممکن است کار مردم با اختلال مواجه شود  با درایت بیشتر تصمیم گیری شود. لذا در این باب باید در حوزه شهر سازی و برنامه و بودجه جلساتی به فوریت گذاشته شود و ضوابط موجود بازنگری شوند و  از این سیستم نیوجرسی که کار مردم را دچار تزلزل می کند بگذریم.

کاشانی در ادامه خاطر نشان ساخت: در حال حاضر شهرداران مناطق اذعان دارند که ضوابط موجود امکان هر اقدامی را از آنان گرفته و هیچ ترفند و راهکاری ندارند که مشکل مردم را مرتفع کنند  از طرفی هم شیوع کرونا و نیز وجود همین ضوابط سبب شده جلسات ملاقات مردمی تشکیل نشود و این بر مشکل مردم افزوده است.

3-10

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: