• سه شنبه ١٦ شهريور ١٤٠٠-١٣:٥٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٤٤١
اقراریان خطاب به شهردار منطقه 20:

شهرداری برای چالش‎های حریم منطقه 20 چه اقداماتی انجام داده‎ است؟

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران پس از استماع گزارش شهردار منطقه 20 خواستار ارائه اقدامات شهرداری برای چالش های حریم تهران در این بخش شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین‏الملل شورای اسلامی شهر تهران، در دهمین جلسه علنی شورا، فرهاد افشار شهردار محترم منطقه 20 تهران گزارشی در خصوص اهم فعالیتها و اقدامات انجام شده در این شهرداری را ارائه کرد و مهدی اقراریان طی پرسشی از او سخن خود را با جملاتی از مقام معظم رهبری در تاریخ 1/3/1398 درجمع دانشجویان آغاز کرد و گفت:  مقام معظم رهبری فرموده اند:«ساختار قانون اساسی ساختار خوبیست، یعنی اشکالی ندارد، البته ساختارها در طول زمان تکمیل می‌شوند، نواقصشان و خلاءهایشان برطرف میشود، این یک امر طبیعیست. فرض بفرمایید یک روزی ما مجمع تشخیص نداشتیم، این یک کمبودی بود. یک خلائی بود. امروز مجمع را داریم و از این قبیل پیشرفتها که در همه نظامهای دنیا هم همینجور است. همین چندسال قبل من میخواندم که فرض بفرمایید در یک نظام حکومتی ریاستی مثل آمریکا که حالا دویست و خردهای سال از تشکیل آن میگذرد، یک چیزهایی را دارند تاسیس میکنند، به وجود میآورند، یا کم میکنند، یعنی نظام را تکمیل میکنند. بنابراین ساختار ایرادی ندارد. ساختارها خوبست. البته ممکن است کم و زیادش کرد.»

رهبری در ادامه میفرمایند: «اینها را ما در آن مجلسی که برای بازنگری قانون اساسی بود مفصل بحث کردیم و به این نتیجه امروز رسیدیم که مشکلات نظام پارلمانی برای ما لااقل بیشتر از نظام ریاستی است. به هر حال من شمکلی در ساختار نمیبینم. بله ما کارگزارها مشکل داریم.»

اقراریان در همین رابطه افزود: ما در بعضی موارد دچار نقض ساختاری هستیم و در بعضی موارد هم دچار نقض کارکردی هستیم که اتفاقا منطقه 20 و حریم آن و عدم ابلاغ طرح راهبردی حریم پایتخت از چالشهای بسیار جدی است که سوالاتی از شهردار محترم درخصوص اقداماتی در این حوزه دارم.          

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا ادامه داد: بله همان کارگزاری که طرح راهبردی حریم پایتخت را علیرغم اینکه مصوب شورای عالی است ابلاغ نمیکند و من امروز در بازدید هوایی و در بازدید زمینی از حریم منطقه 20 با فجایع و مشکلاتی مواجه شدم که حال پرسشم از شهردار اینست که چه اقداماتی را انجام دادند؟

وی افزود: در شهر ری با چالشهایی مواجه هستیم که مربوط به حریم هستند. از روستای فیروزآباد تا نجم‌آباد و سایر روستاها بگیرید. این روستاها دارای طرح هادی هستند.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا سپس به موضوعات و چالش های منطقه اشاره داشت و گفت: شهرداری برای  تداخل مرزی و مدیریتی با فرمانداری ری و حمایت دستگاه قضایی از بخشداریهای تابع فرمانداری ری با توجه به نامه شورای عالی شهرسازی و معماری که در این راستا ساخت و سازهای غیر مجاز عدیدهای در حریم منطقه 15 و 20 صورت گرفته است. چه اقداماتی انجام داده است.

وی ادامه داد: ساخت و ساز گسترده در مجاورت روستاهای منطقه با توجه به تداخلات موجود وجود دارد. در حال حاضر فرمانداری ری حضور عوامل شهرداری مناطق 15 و 20 در حریم قانونی تهران را غیر قانونی دانسته است و ضمن جلوگیری از حضور عوامل شهرداری اقدام به صدور مجوز در حریم این مناطق مینمایند. همچنین گزارشاتی از عدم حمایت قضایی و انتظامی از مامورین شهرداری در برخورد با تخلفات دریافت کردهام.

مهدی اقراریان خاطر نشان ساخت: صدور مجور توسط بخشداریهای تابع فرمانداری ری در حریم قانونی منطقه 20، روستا عباس‏آباد علاقبند، گلتپه کبیر، قلعهنو، کریمآباد، چالطرخان، نجمآباد، قاسمآباد، اشرفآباد، کورهفرنگی و مقیمآباد که در حریم هستند با مشکلاتی مواجهند.

اقراریان تفکیک اراضی کشاورزی با کاشت درخت و نهال و تبدیل آن به باغ و باغچه و تفکیک اراضی به این طریق، ساخت و ساز غیرمجاز توسط نیروهای نظامی، انتظامی و متاسفانه امنیتی در حریم تهران را از دیگر معضلات منطقه عنوان کرد و افزود: در پروژه غیر همسطح شهید آوینی هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

8-10

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: