• سه شنبه ١٦ شهريور ١٤٠٠-١٤:٥٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٤٤٢
زهرا شمس احسان:

چرا مراکز بهاران و گرمخانه‎ ها در منطقه بیست حذف شدند؟

زهرا شمس احسان در واکنش به گزارش شهردار منطقه 20 اظهار داشت: با وجود تعدد و تکثر آسیب‎های اجتماعی در برخی از محلات این منطقه، چرایی حذف مراکز بهاران و گرم‎خانه‎ها در دوره گذشته مدیریت شهری محل پرسش جدی است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین‏ الملل شورای اسلامی شهر تهران، زهرا شمس احسان عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران پس از استماع گزارش شهردار منطقه 20 اظهار داشت: منطقه 20 شهر تهران علیرغم پیشینه غنی و بناهای ارزشمند تاریخی و کوه بیبی شهربانو و تپه و نقش برجسته چشمه علی و... متاسفانه آنچنانکه شایسته نام و فرهنگ و تاریخ آن است، به افکار عمومی معرفی نشده و این ظرفیتهای عظیم گردشگری مغفول مانده است. در شرایط کنونی یکی از مهمترین منابع درآمدی پایدار مدیریت شهری که بصورت مستقیم و غیر مستقیم بر فعال شدن اقتصاد شهر اثرگذار خواهد بود حوزه گردشگری است که انشاالله باید نسبت به این بخش اهتمام لازم صورت بگیرد.

او افزود: برای این منظور هم باید برنامه مشخصی داشت. طرح مرمت مجموعه چشمهعلی درحال اجراست اما برای بهرهوری حداکثری از این مجموعه، اقدامات و کارگروههای ویژه در سطح منطقه و ستاد نیاز است که انشاالله این موضوع را در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی دنبال خواهیم کرد. اگر اقداماتی در این زمینه در سالهای اخیر صورت گرفته، آقای افشار به این پرسش پاسخ دهند که سلامت جسمانی و روانی ساکنین محله جوانمرد قصاب واقع در پهنه شمالی این منطقه بخاطر عبور کابلهای قوی تحت شعاع قرار گرفته و طی سالهای اخیر از سوی شهرداری تهران و وزارت نیرو اقدامی جهت حل این مسئله صورت نپذیرفته. متاسفانه مسئله ساکنین این محله محدود به کابلهای فشار قوی نیست.

شمس احسان به فرسودگی بیش از 44 درصدی پلاکهایی در این منطقه در قیاس با نوسازی کمتر از 2 درصد اشاره داشت و ادامه داد: فقر خدمات پشتیبان سکونت ازجمله خدمات اجتماعی و انتظامی و حضور بدون دغدغه معتادین در معابر این محله سبب تشدید ناامنی ساکنین بویژه زنان و کودکان گردیده است.

او ادامه داد: خواهش من از شهردار منطقه اینست که جز بازدیدهای رسانهای و بدون نتیجه مسئولین طی دوره گذشته که سبب تشدید بیاعتمادی و ناامیدی شهروندان از حل مسائل شده است، طی چهار سال گذشته چه گامی برای رفع نقصانها برداشته شد؟

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا  با بیان اینکه با وجود تعدد و تکثر آسیبهای اجتماعی در برخی از محلات این منطقه، چرایی حذف مراکز بهاران و گرمخانهها در دوره گذشته مدیریت شهری محل پرسش جدی است ادامه داد: یکی از اولویتهای مهم منطقه 20 شهرداری تهران تعیین تکلیف طرح پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم حسنی است. ظاهرا طرحی برای محله نفرآباد واقع در ضلع جنوبی مرقد مطهر حضرت عبدالعظیم تهیه شده و در ماههای اخیر در کمیسیون ماده 5 هم به تصویب رسیده که نتوانسته رضایت ساکنین و اهالی این محله را جلب کند. شهرداری تهران اراضی و املاک قابل توجهی را تحت مالکیت خود در این محدوده دارد که ضروریست این املاک صرفا به تامین سرانههای خدماتی و ارتقاء کیفیت زندگی در این محدوده اختصاص داشته باشد.     

شمس احسان تاکید کرد: با توجه به پیش بینی تراکم ساختمانی دو تا سه طبقه برای ساکنین این محدوده آیا ساز و کاری برای جبران عدم النفع این افراد در غالب تهاتر یا پرداخت نقدی پیشبینی شده است یا خیر؟

9-10

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: