• سه شنبه ١٦ شهريور ١٤٠٠-١٧:١٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٤٤٨
پاسخ شهردار منطقه بیست به اعضای شورا:

منطقه بیست در طرح تفصیلی مغفول مانده است

فرهاد افشار شهردار منطقه بیست پس از استماع سخنان اعضا درباره گزارش منطقه گفت: بسیاری از معضلات منطقه به این دلیل است که منطقه بیست در طرح تفصیلی مغفول مانده است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین‏الملل شورای اسلامی شهر تهران، در دهمین جلسه علنی شورا، فرهاد افشار شهردار محترم منطقه 20 تهران در پاسخ به اظهارات اعضای شورا درباره مشکلات منطقه بیست گفت: در رابطه با حریم باید اشاره کنم که  کلیه تخلفات حریم بصورت روزانه احصا شده و به معاونت شهرسازی شهرداری تهران و دادستانی ری گزارش شده است. همچنین اخیرا در رابطه با صدور پروانه مکاتبهای داشته ایم که منتج به صدور دستور برای دادستان ری شد تا در نهایت طی بازه زمانی کوتاهی تعیین تکلیف شود.

افشار در ارتباط با محله جوانمرد و کابل های برق در این محله گفت: با پیگیری مدیریت شهری قبل قرار شد ستاد بازآفرینی شهر تهران، اعتباری را برای دفن کردن این کابلها تامین کند که حدود 4000 ملیارد تومان هزینه  انجام این پروژه برآورد و همه کارهای کارشناسی برای دفن نیز انجام شده است.

شهردار منطقه بیست درخصوص نفرآباد هم گفت: این منطقه در طرح تفصیلی به مدت 20 سال بلاتکلیف بود و در مقطع اول تصمیم گرفته شد که منطقه گردشگری شود و در مقطع دوم تصمیم بر تبدیل آن به گورباغ بود.

او درخصوص مراکز کوثر نیز گفت: یکی از اتفاقات خوب ایجاد مراکزی برای ارئه خدمات به بانوان به ویژه بانوان سرپرست خانوار بود که یک قسمت آن مجموعههای کوثر بودند. قراردادی با این مراکز بسته شده بود و در سال افرادی در این مجموعه ها آموزش می دیدند که قسمتی از فرایند تولید محصول به زنان توانمند شده در منزل واگذار کنند اما هیچ لیستی از این توانمند شدگان ندارند.

شهردار منطقه بیست در خصوص اپلیکشنهای خدمات شهری در ری نیز گفت: پلتفرم تمام اپلیکیشنها را به شهرداری تقدیم کردیم. همچنین هیچ هزینهای هم برایشان نشده است و کارشان توسط کارشناسان خود شهرداری منطقه ایجاد شدهاند.

او درخصوص زمینهای مورد استفاده زباله گردان هم گفت: منطقه 20 در طرح تفصیلی مغفول مانده است. در هفته گذشته هم چنین فضایی با دستور قضایی تخریب شد.

فرهاد افشار درخصوص شهدای فاطمیون هم گفت: تعداد 150 خانواده شهدای مدافع حرم در منطقه 20 قرار دارند که 10 خانواده ایرانی هستند و 140 خانواده افغانستانی هستند. تعداد شهدای ری بسیار زیاد است و بنابراین با بنیاد شهید ری ارتباط گرفتیم و تمام خدمات از طریق بنیاد شهید صورت گرفت. البته اعتباری هم در این خصوص در اختیار مناطق نیست.

15-10

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: