• چهارشنبه ٢٤ شهريور ١٤٠٠-١٤:٠٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٥٢٤
فارس در گزارشی از برنامه های مدیریت شهری نوشت:

نگاه همراهانه شورای ششم با زاکانی برای تشکیل قرارگاه اجتماعی

شهردار تهران خبر از راه اندازی قرارگاه اجتماعی در پایتخت طی۱۴ روز آینده داد؛ شورای ششمی ها می گویند نگاه همراهانه با زاکانی دارند و تشکیل این قرارگاه سبب می شود آورده دستگاه‌ها برای رفع آسیب ها کنار هم قرار گیرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از فارس، گروه شهری: انتخابات شورای ششم شهر و روستا 28 خرداد سال جاری برگزار شد.این انتخابات همزمان با انتخابات ریاست جمهوری بود و مردم تهران با رأی قاطع به لیست شورای ائتلاف انقلاب اسلامی به فعالیت 21 نفر در لیست رأی قاطع و مثبت دادند.

فعالیت شورای شهر ششمی‌ها در پایتخت تقریبا از نیمه مرداد آغاز شد و مهمترین اولویت آنها که انتخاب شهردار بود نیز انجام گرفت.

اعضای شورای ششم در دومین جلسه خود «علیرضا زاکانی» را با ۱۸ رأی  از مجموع ۲۱ رأی، به عنوان شهردار تهران انتخاب کردند. پس از یک ماه حکم علیرضا زاکانی توسط وزیر کشور دولت رئیسی ابلاغ شد و  11 شهریور به صورت رسمی کار خود را در شهرداری تهران آغاز کرد.

زاکانی سابقه ۱۲ سال نمایندگی مردم تهران در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس را دارد و در دوره اخیر نیز با رای مردم قم بیش از یکسال نمایندگی این شهر را بر عهده داشته است. هفته گذشته نیز زاکانی در صحن شورا حضور یافت و در باره برنامه ها و اولویت‌های خود در پایتخت توضیحاتی ارائه داد.

شهردار جدید تهران با اشاره به اینکه مفتخریم انقلابی و پیرو امام و شهدا هستیم، گفت:‌می‌خواهیم در سایه رهبری نوکری مردم را انجام دهیم.

وی اعلام کرد: تهران الگوی جهان اسلام می‌شود و امیدوارم همه ملت‌های جهان از پاندمی کرونا عبور کنند و زندگی در شرایط طبیعی ایجاد شود.

علیرضا زاکانی در حالی‌ مسوولیت اداره پایتخت را قبول کرد که تهران بیشتر از آنکه نیازمند برنامه‌های عمرانی باشد چشم در گرو ارائه برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی دارد.

فاصله طبقاتی بین مردم شمال تا جنوب تهران محسوس است/قصد داریم این عدالت را در سرتاسر شهر برقرار کنیم

زاکانی در برنامه‌هایش برای اداره شهر تهران به آسیب‌های اجتماعی اشاره کرده و گفت: وقتی صحبت از آسیب‌های اجتماعی می‌کنیم همین نابسامانی در بخش محروم جامعه مطرح است و وقتی به‌لحاظ زیرساخت‌های ورزشی صحبت می‌کنیم باید بدانیم نزدیک به ۴۰ درصد از امکانات ورزشی ما در ۵ منطقه خلاصه شده است و عملاً ۱۵ منطقه ما محروم و در یک عقب‌افتادگی تاریخی در این عرصه و در شرایط سخت قرار دارند.

شهردار تهران با بیان اینکه فاصله طبقاتی بین مردم شمال تا جنوب تهران محسوس است، گفت: وقتی ناظر به موضوعات رفاهی صحبت می‌کنیم می‌بینیم که برخی از مناطق در رفاه هستند و برخی دیگر از بی‌امکاناتی رنج می‌برند، به‌تبع اینجا عدالت برای ما موضوعیت دارد و قصد داریم این عدالت را در سرتاسر شهر برقرار کنیم.

کالبد شهر نیاز به تحولات دارد

شهردار تهران در خصوص برنامه‌هایش برای مسائل فرهنگی و اجتماعی با تاکید بر مقابله با ناهنجاری‌ها و آسیب‌ های اجتماعی و فقدان هویت دینی انقلابی و ملی شهر تهران هم اضافه کرده بود: تقویت مسجدمحوری و حفظ و ترویج آثار و ارزش ‌های انقلاب، دفاع مقدس و شهدا، ترویج و تسهیل در امر ازدواج، مقابله عمومی و محله محور با اعتیاد و طلاق، از برنامه‌ های مهم این دوره است.

وی بیان داشت:کالبد شهر نیاز به تحولات دارد و باید تلاش کرد با کمک مردم این تحولات ایجاد شود.

توجه شهردار به رویکرد فرهنگی و اجتماعی/ قرارگاه اجتماعی از هفته دیگر راه اندازی می‌شود

بیش از یک هفته است که تغییرات در مدیریت شهری آغاز شده و انتصابات کلید خورده است، انتصاب معاون فرهنگی و اجتماعی در گام نخست سایر انتصاب معاونان نیز توسط شهردار تهران موید توجه شهردار  به موضوعات اجتماعی و فرهنگ است و زاکانی همچنین خبر از ایجاد قرارگاه اجتماعی در تهران داده است

حضور زنان در قرارگاه اجتماعی جدی و فوق العاده است

امروز علیرضا زاکانی شهردار تهران در پاسخ به سوالی درباره جزئیات ایجاد قرارگاه اجتماعی در تهران به گفت: این موضوع را دنبال می‌کنیم و در حقیقت این موضوع اعمالی است و اعلامی نیست. قرارگاه اجتماعی از هفته دیگر راه اندازی می‌شود و پس از آغاز به کار طی جلسه‌ای درباره آن اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

وی در پاسخ به این سوال که حضور زنان در این قرارگاه چگونه خواهد بود؟ گفت: حضور زنان در قرارگاه اجتماعی جدی و فوق العاده است. 

 نگاه همراهانه شورای ششم با زاکانی برای تشکیل قرارگاه اجتماعی

درباره این موضوع به سراغ علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران و عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا رفتیم وی در زمینه تشکیل قرارگاه اجتماعی به خبرنگار فارس گفت: کلیات تشکیل این قرارگاه جزو برنامه‌های علیرضا زاکانی شهردار جدید تهران بوده است که این موضوع برای ما در جلسات مشترک با زاکانی بیان شد. نگاه ما به این قضیه همراهانه است و برای طراحی دقیق این قرارگاه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران همکاری‌هایی را خواهند داشت.

آورده‌های دستگاه‌ها در کنار یکدیگر قرار می گیرند

وی افزود:‌ نگاه قرارگاهی در شهر باعث می‌شود که آورده‌های دستگاه‌ها در کنار یکدیگر قرار گیرند و همه ملزومات یکجا در نظر گرفته شوند و قطعا از این طریق برای رفع آسیب‌های اجتماعی بهتر می‌توان عمل کرد.

شهرداری نهاد اجتماعی و خدماتی است

وی با اشاره به اینکه برخی معتقدند که شهرداری مجموعه خدماتی است و نباید نگاه اجتماعی به شهرداری داشت،‌گفت: رویکرد ما در شورای ششم این چنین نیست و ما معتقدیم علاوه بر اینکه شهرداری نهاد خدمتگزار است یک نهاد اجتماعی محسوب می‌شود و وظایف مدیریت شهری باید در این زمینه به درستی انجام گیرد.

نادعلی با اشاره به اینکه تهران جمعیت زیادی دارد و روزانه افراد بسیاری نیز به پایتخت رفت و آمد دارند گفت: گسترش نامتوازن تهران در کنار موضوعات دیگر سبب بروز آسیب‌های متنوع در پایتخت شده است و آنچه مسلم است این بوده شهرداری و یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند در جهت رفع و کاهش آسیب‌ها اقدام کند و قطعا دستگاه‌های دیگر هم باید آورده‌هایشان را به اشتراک بگذارند.

توسعه پایدار با بررسی آسیب‌های اجتماعی

همچنین سوده نجفی عضو شورای شهر تهران درباره این موضوع به خبرنگار فارس گفت: شورای ششم با بررسی آسیب‌های اجتماعی به سمت توسعه پایدار حرکت می‌کند این قضیه زیر ذره‌بین شورای شهری‌ها قرار دارد و باید معضلات و مشکلات را بررسی کنیم.

نجفی گفت: از مشکلات جامعه امروزی در شهرها به ویژه تهران، وجود محله های ناباب و زاغه نشین و فاقد هرگونه رفاه و تسهیلات اجتماعی است و برای بهبود شرایط در جهت رفاه اجتماعی افراد باید برنامه ریزی دقیق و منسجم انجام داد که این برنامه ریزی فقط در سایه مدیریت مطلوب شهری حاصل می‌شود.

وی بیان داشت: تشکیل قرارگاه اجتماعی نتایج مثبتی خواهد داشت و برنامه ریزی دقیق در کاهش و رفع اسیب های اجتماعی از این طریق امکان پذیر خواهد بود.

کاهش آسیب های اجتماعی تهران، سریع، فوری و انقلابی؟ 

فعالیت مدیریت شهری جدید مدت کوتاهی است آغاز شده ولی در همین مدت کوتاه شورای ششم و شهردار جدید بر تحقق شعار سریع، فوری و انقلابی توجه دارند و قول داده اند مطالبات شهروندان در تهران در حوزه شهری را در اسرع وقت پاسخگو باشد. مطالبات چه در حوزه رفع آسیب های اجتماعی و چه در توسعه حمل و نقل عمومی و ...، حالا باید منتظر ماند دید عملکرد شهردار جدید که به گفته شورای ششمی ها ویژگی های جهادی و مرد میدان بودن را دارد چگونه خواهد بود و به چه روشی تهران از خواب چهارساله بیدار خواهد شد؟

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: