• چهارشنبه ٢٤ شهريور ١٤٠٠-١٤:٢٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٥٢٩
مهدی اقراریان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:

امنیت پایتخت نمره قبولی می‌گیرد

تهران- ایرنا- عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تجربه حضور در ۲۰ پایتخت جهان گفت: امنیت تهران به نسبت شهرهای اروپایی و جنوب شرق آسیا، خوب و نمره قابل قبولی دارد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مهدی اقراریان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: معتقدم امنیت تهران در مقایسه با سایر پایتخت ها هم در منطقه و هم در سطح بین المللی نمره قابل قبولی می گیرد.

وی با بیان اینکه تجربه حضور در ۲۰ پایتخت مهم دنیا را داشتم گفت: مشاهدات میدانی من نشان می‌دهد که وضعیت تهران به نسبت شهرهایی مانند پاریس، مسکو، رم و شهرهای جنوب شرق آسیا وضعیت خوب و قابل قبولی است.

اقراریان با بیان اینکه تا رسیدن به استاندارد های لازم و متناسب با فضای پایتخت یک کشور اسلامی فاصله داریم، عنوان کرد: مسیر و حرکت شهر به سمت ناامن شدن به ویژه برای بانوان چیزی است که ما را نگران کرده است .

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: باورم این است که باید تعامل ویژه ای بین قوه قضاییه و نیروی انتظامی شکل گیرد و سپس ضلع سوم مجموعه مدیریت شهری ورود کند تا با همکاری شورای شهر تهران، پلیس، نهادهای امنیتی و قوه قضاییه بتوانیم شهری امن تر برای بانوان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه چند نفر از شهروندان موضوعی را در این رابطه اعلام کرده اند، اظهارداشت: نکته ای که به شهرداری بر می‌گردد و باید به آن تذکر داد، بحث واگن‌های مترو مورد بهره برداری بانوان و حضور آقایان در این واگن های ویژه است.

اقراریان تاکید کرد: در تمام دنیا وجود چنین واگن‌های فرهنگ است و مورد استفاده قرار می گیرد و باید پلیسی که در مترو مستقر است، مانع ورود آقایان به این واگن ها شود.

وی تاکید کرد: این موضوع را  شهروندان در فضای توییتر به عنوان یک چالش مطرح کرده‌اند که باید به آن رسیدگی شود.

عضو شورای تهران ادامه داد: این چالش را در اتوبوسرانی هم داریم و ممکن است مشکلاتی را برای بانوان ایجاد کند.

اقراریان با بیان اینکه حاشیه نشینی به موضوع امنیت ضربه می‌زند، گفت: مادامی که موضوع سکونت در تهران و مهاجرت به تهران را نتوانیم تدبیر کنیم، شاهد این هستیم که جرم خیزی به ویژه در مناطق بی دفاع شهری افزایش پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: موضوع روشنایی در ساعات پایانی شب نیز از مسائلی است که در حوزه امنیت باید به آن توجه شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: به هرحال ما و پلیس وظیفه داریم در پایتخت شرایطی را برای شهروندان ایجاد کنیم تا خانواده‌ها بتوانند به راحتی حتی در ساعات پایانی شب بدون هیچگونه مزاحمتی در شهر تردد داشته باشند.

وی این را هم گفت که اکنون در مواردی شاهد هستیم که در برخی مناطق تهران، اراذل و اوباش مسلح حضور دارند و قدرت نمایی می کنند و این اتفاق خوبی برای پلیس نیست.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: