• چهارشنبه ٢٤ شهريور ١٤٠٠-٢٣:٢٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٥٣١
عضو شورای اسلامی شهر تهران:

لزوم بهره گیری از ظرفیت های بخش های تعاونی و خصوصی در بازآفرینی شهری

سید محمدآقامیری در حاشیه بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان و نشست مشترک با رئیس اتاق تعاون ایران گفت: باید از ظرفیت های بخش های خصوصی و تعاونی در طرح های احیای بافت های فرسوده و بازآفرینی شهری استفاده کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، سید محمد آقامیری، عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: صنعت ساختمان به دلیل شرایط ایجاد شده از جمله وجود بیماری کرونا دچار خلا جدی شده بود و خوشبختانه برگزاری این نمایشگاه در این دوره باعث ایجاد انگیزه در فعالان این عرصه شده است.

وی در خصوص مشکل بافت های فرسوده گفت: بافت های فرسوده متعلق به بخش خصوصی و در واقع متعلق به مردم هستند و در  این راستا شورای شهر و شهرداری میتوانند مشوق هایی فراهم آورند تا این بخش ها از جمله بخش تعاون سرمایه گذاری های لازم را در این زمینه انجام دهند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به تعهد دولت در مورد اختصاص یک میلیون واحد مسکونی خاطرنشان کرد: انجام این کار توسط دولت به تنهایی غیرممکن است و لذا میتوان با دادن تسهیلات به بخش های تعاونی و خصوصی موجبات انجام این طرح را فراهم آورد.

آقا میری افزود اتاق تعاون ایران با تعاملاتی که در بخش های مختلف صنعت ساختمان دارد میتواند همبستگی زیادی بین فعالان این عرصه ایجاد و اقدامات موثری را انجام دهد.

عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در این دیدار ضمن بیان ظرفیت های بخش تعاون کشور تعاون کشور گفت: تعاونی ها مسکن و خدمات فنی و مهندسی آمادگی دارند تا در طرح های عمرانی و ساختمانی به کمک مدیریت شهری بیایند.

وی با اشاره به طرح توانمندسازی محلات کم برخوردار کشور توسط دستگاههای متولی با کمک اتاق تعاون ایران و احیای بافت های فرسوده شهری گفت: اتاق تعاون ایران آمادگی دارد تا همکارهای لازم را در این خصوص داشته باشد.

https://iccnews.ir/?p=48414

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: