• سه شنبه ٤ آبان ١٤٠٠-١٠:٠٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٨٥٢
احمد علوی در تذکری تأکید کرد؛

لزوم برخورد با خودروهای دودزای شهرداری و راهور

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با تأکید بر لزوم برخورد با خودروهای دودزای شهرداری و راهور گفت: پلیس در برخورد با خودروهای آلاینده تمایزی میان خودروهای شهروندان و سازمانی و دولتی قائل نشود.

به گزارش خبرنگار معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سید احمد علوی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود در جلسه هجدهم شورای شهر تهران بر لزوم دریافت معاینه فنی و تعمیر خودروهای دودزای شهرداری، سازمان ها و پلیس تأکید کرد.
وی با اشاره به گزارش های هواشناسی مبنی بر کم بارش بودن پاییز امسال گفت: همانگونه که آمار و اطلاعات نشان می دهد از ابتدای سال تا امروز تنها 2 روز هوای پاک در تهران داشتیم و اکنون که به ماه هایی که به گواهی آمار در سالهای گذشته آلوده ترین روزهای پایتخت را رقم زدند نزدیک می شویم، لازم است که از عزیزان راهنمایی و رانندگی درخواست کنم تا با جدیت بیشتر به برخورد با خودروهای آلاینده بپردازند و در جریمه و توقیف خودروهای فاقد معاینه فنی عزم بیشتری داشته باشند.
احمد علوی با اشاره به دودزا بودن خودروهای شهرداری مخصوصا خودروهای حمل زباله خاطر نشان کرد: متاسفانه بعضا در موارد متعدد مشاهده شده است که خودروهای خود شهرداری مخصوصا خودروهای سنگین و خودروهای حمل زباله، خودروهای سازمان ها و نهادهای دولتی و همینطور خودروهای سنگین راهنمایی و رانندگی با وجود آلایندگی زیاد به راحتی در شهر تردد می کنند.
این عضو شورای شهر تهران خطاب به مسئولان ذی ربط گفت: لازم است که مسئولان نسبت به تعمیر این خودروها اقدام کنند و پلیس هم در برخورد با خودروهای آلاینده تمایزی میان خودروهای شهروندان و سازمانی و دولتی قائل نشود.
وی همچنین به آلایندگی کارخانه های اطراف تهران اشاره کرد و افزود: همکاران محیط زیست و مسئولان مرتبط نیز نسبت به فعالیت کارخانه های اطراف تهران اقدامات لازم و مراقبت ها را داشته باشند تا میزان آلایندگی به حدی نرسد که مدارس باز نشده، بار دیگر تعطیل شوند. 
علوی تاکید کرد: دوستان آلودگی هوا شوخی بردار نیست، سال گذشته که هم منع تردد شبانه بود و هم دورکاری ها برقرار و ترافیک کمتر از امسال، کم شاهد روزهای آلوده در تهران نبودیم. امسال دورکاری ها لغو شده، مدارس در آستانه بازگشایی هستند و هم اکنون نیز شاهد ترافیک سنگین در تهران هستیم، بنابراین لازم است که تمام تلاش خود را برای کنترل آلودگی هوا به کار بگیریم.
2-18

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: