• سه شنبه ٤ آبان ١٤٠٠-١٠:٢٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٨٥٣
مهدی عباسی در تذکری به شهرداری تهران مطرح کرد:

تعلل در ارائه لایحه بانک زمین شهرداری تهران

رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس بند 3 ماده 80 قانون شورا ها در خصوص لزوم تهیه و ارایه شیوه نامه اجرایی "بانک زمین" شهرداری تهران به موجب تکالیف مصوبه برنامه 5 ساله توسعه شهر و مصوبه طرح تفصیلی ویژه منطقه 22 تذکر می دهم و از شهردار محترم تهران انتظار دارم تا هر چه زودتر نسبت به ارایه لایحه بانک زمین شهرداری تهران به شورای اسلامی شهر اقدام نمایند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مهدی عباسی در هجدهمین جلسه شورا و در تذکری خطاب به شهرداری تهران گفت: استحضار دارید موضوع مدیریت اراضی ذخیره توسعه نوسازی شهر در طرح جامع و تفصیلی شهر بدان توجه و پرداخته شده تا در راستای تامین خدمات شهری و همچنین مدیریت اراضی سهم شهرداری که بواسطه اجرای قوانین از جمله تفکیک اراضی حاصل می گردد، مورد استفاده قرار گیرند.

وی ادامه داد:  از این رو شورای اسلامی شهر تهران در مصوبات خود به منظور عملیاتی شدن این مهم ساز و کار موسوم به ایجاد  "بانک زمین" در شهرداری تهران را پیش بینی ومصوب نمود.

عباسی افزود: در این راستا به شهرداری تهران به منظور تحقق پذیری هر چه بیشتر خدمات عمومی و بهره برداری از املاک و اراضی سهم شهر با اولویت تامین سرانه های خدمات عمومی و همچنین اعطای زمین معوض املاک در تامین خدمات از طریق ساز و کار موسوم به بانک زمین ارایه شیوه نامه اجرایی بانک مذکور به شورا جهت بررسی و تصویب تکلیف گردید که تا کنون این مهم توسط شهرداری تهران محقق نشده است.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به اتمام مهلت مقرر در مصوبات و ضرورت ایجاد بانک زمین برای بکار گیری هدفمند منابع برای تامین سرانه های خدماتی شهر تهران ، تسریع در انجام تکالیف توسط شهرداری ضروری است.

عباسی اظهار داشت: لذا بر اساس بند 3 ماده 80 قانون شورا ها در خصوص لزوم تهیه و ارایه شیوه نامه اجرایی "بانک زمین" شهرداری تهران به موجب تکالیف مصوبه برنامه 5 ساله توسعه شهر و مصوبه طرح تفصیلی ویژه منطقه 22تذکر می دهم و از شهردار محترم تهران انتظار دارم تا هر چه زودتر نسبت به ارایه لایحه بانک زمین شهرداری تهران به شورای اسلامی شهر اقدام نمایند.

3-18

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: