• سه شنبه ٤ آبان ١٤٠٠-١٠:٢٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٨٥٤
احمد صادقی تذکر داد:

مصوبه هوشمند سازی ثبت مشارکت ها و نحوه تشویق شهروندان اجرا نشده است

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری در هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: تذکر بنده مربوط به عدم اجرا و اقدام مصوبه هوشمند سازی ثبت مشارکت ها و نحوه تشویق شهروندان است که بیش از ۸ ماه از این مصوبه گذشته است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران  احمد صادقی رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری در هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: تذکر بنده مربوط به عدم اجرا و اقدام مصوبه هوشمند سازی ثبت مشارکت ها و نحوه تشویق شهروندان است که بیش از ۸ ماه از این مصوبه گذشته است.
 
او افزود: طبق ماده دوم مصوبه، باید بانک اطلاعات شهروندی در درگاه تهران من بر مبنای تشویق خود اظهاری و تجمیع بانک های اطلاعاتی خدمات تفریحی، ورزشی، اجتماعی و فرهنگی توسعه پیدا کند، هرماه یک خدمت جدید با اولویت حمل و نقل عمومی، ورزشی، فرهنگی و تفریحی به شهروندان ارائه شود و اظهار نظر شهروندان از طریق پروفایل‌شان فراهم شود.
 
صادقی اضافه کرد: در این ماده آمده است که امکان فعالیت باشگاه های علاقمندی چون سلامت و باغات نیز فراهم شود. تاکنون هیچ اقدامی در این راستا انجام نشده است و یا به شورای شهر گزارش نشده است.
 
این عضو شورای شهر تهران با اشاره به ماده ۳ این مصوبه، تصریح کرد: معاونت مالی و اقتصادی شهری موظف شده حداکثر دوماه لایحه مدل تشویقی اعتباری برای ارائه امتیاز به شهروندان مشارکت جو و شهروندان کم برخوردار را جهت مشارکت تشویقی و مبتنی بر امتیازات اعتباری ناشی از ثبت اختیارات فردی شهروندی برای پرداخت عوارض و برخورداری از تخفیف ها ارائه کند که در این مورد نیز اقدامی صورت نگرفته است.
 
او ادامه داد: بنا بر ماده ۴ این مصوبه، ارائه لایحه سامانه جمع سپاری مقررات شهری طی حداکثر ۲ ماه در راستای امکان بررسی و مشاهده لوایح و طرح های شورای شهر توسط شهروندان و ارائه پیشنهادات و نظرات شهروندی در درگاه تهران من و ارتباط آن با سامانه امتیاز و اعتبار شهروندی ابلاغ شده که متاسفانه این لایحه نیز دریافت نشده است.
 
صادقی افزود: در ماده ۵ مصوبه، اطلاع رسانی از تمام روش های ممکن در بازه های زمانی ۳ ماهه به شهروندان ابلاغ شده است که در این ماده نیز هیچ گونه اقدامی انجام نشده است.
 
این عضو شورای شهر تهران گفت: براساس این تذکر از شهردار تهران، معاونت مالی و اقتصادی و معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و امور شوراها درخواست دارم که با پیگیری فوری انجام دهند تا این مصوبه محقق شود چراکه باعث افزایش مشارکت شهروندی، پرداخت عوارض شهری، توسعه شهر و شهروند هوشمند و برخورداری از خدمات شهری به ویژه خدمات حمل و نقل عمومی، تفریحی و... خواهد شد دستورات لازم را انجام دهند و لوایح مربوطه را به هیات رئیسه ارسال کنند.

4-18

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: