• چهارشنبه ٢٩ دی ١٤٠٠-٢٠:٤٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٦٣٤
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران:

باید از ظرفیت های موجود برای رسیدگی به آسیب های اجتماعی استفاده کرد+عکس

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید از ظرفیت های موجود برای رسیدگی به آسیب های اجتماعی استفاده کرد.

 
به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران زهرا شمس احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز - چهارشنبه ۲۹ دی از مرکز بازپروری شفق محل نگهداری  معتادان متجاهر بازدید کرد؛  در این بازدید وی بر لزوم رسیدگی و توجه مدیریت شهری به مشکلات این مرکز تاکید کرد.
در ابتدای این بازدید مسئولان بازپروری شفق بر نبود شرایط آب شرب مناسب و شرایط نامناسب گازرسانی در این مرکز اشاره کردند. در ادامه شمس احسان از بخش های مختلف مرکز معتادین متجاهر شفق که شامل (بهداری، کتابخانه، سالن جلسات، واحد مددکاری و روانشناسی، کارگاه تولیدی و ...) بازدید و از نزدیک با پرسنل مرکز و خدمت گیرندگان دیدار و گفتگو کرد.
 در حاشیه این بازدید زهرا شمس احسان ضمن تاکید بر مقابله اصولی با بیماری اعتیاد گفت: مشارکت همگانی آحاد مختلف جامعه در امر پیشگیری از این پدیده شوم و حمایت و توانمند سازی  بهبودیافتگان برای ورود به اجتماع، اثرات این آسیب اجتماعی که زمینه ساز سایر آسیب ها است را بسیار کاهش خواهد داد.
وی افزود: مدیریت شهری تهران نیز تمام توان خود را جهت ساماندهی به وضعیت معتادان متجاهر به کار خواهد گرفت، موضوع مشخص این است که مدیریت شهری تهران در دوره ششم نسبت به آسیب های اجتماعی بی تفاوت نخواهد بود. تلاش خواهیم کرد تمامی مشکلات ومعضلات را به صورت کارشناسی پیگیری و رفع کنیم.
در ادامه این بازدید عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از سامانسرای خاورشهر بازدید کرد، زهرا شمس احسان ضمن گفتگو با پرسنل مرکز و نیز خدمت گیرندگان در جریان مشکلات این مرکز قرار گرفت،  بسیاری از پرسنل این مرکز نسبت به وضعیت حقوقی و قراردادی خود گلایه داشتند که زهرا شمس احسان قول رسیدگی به مشکلات آنها را داد و مقرر شد این موضوع مورد پیگیری قرار بگیرد. همچنین در این بازدید شمس احسان گفت: باید به پرسنل مجموعه سامانسرا خاورشهر توجه ویژه ای از نظر رفاهی شود و مشکلات آنها مورد توجه قرار بگیرد.
وی افزود: در حال حاضر این مرکز از بیشتر ظرفیت خود برای رسیدگی به وضعیت معتادان متجاهر استفاده می کند و ظرفیت بیشتر از این را ندارد؛ همچنین استفاده از ظرفیت مشاوره روانشناسی از دیگر موضوعاتی است که باید در این مرکز مورد استفاده قرار بگیرد.
 در پایان این عضو شورای شهر تهران از دره سنگی برای بار دوم بازدید کرد تا از شرایط این محله برای جلوگیری از گسترش آسیب اجتماعی اقدامات لازم را پیگیری کند، در این بازدید که به همراه مسئولان شهری و انتظامی از این دره که پاتوق معتادان متجاهر شده بود حضور داشتند، طبق گفته مسئولان انتظامی این دره از تعدادی از معتادان متجاهر پاکسازی شده است.
 عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز ضمن تاکید بر تقویت امنیت در این منطقه اظهار کرد: رها شدن چنین فضایی در کنار ساختمان های مسکونی می تواند باعث شکل گیری آسیب های اجتماعی شود، لذا از نیروی انتظامی درخواست کردیم تا در این منطقه نظارت بیشتری داشته باشد، همچنین می توان از ظرفیت فضای موجود در این محله استفاده کرده و این ناحیه را به فضای سبز تبدیل کنیم.
لینک تصاویر: 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: