• يکشنبه ٣ بهمن ١٤٠٠-١٤:٣٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٦٥٨
با رای اعضای شورا: 12-42

لایحه مصوبه اخذ عوارض فضای سبز برای سال 1401 اصلاح شد

لايحه شهردار تهران در خصوص « اصلاحيه مصوبه اخذ عوارض حفظ و گسترش فضاي سبز مبتني بر ارزش اكولوژيك درختان» مورد بررسی اعضا قرار گرفت و با 18 رای موافق به تصویب رسید.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، در چهل و دومین جلسه شورا، علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران، با قرائت این لایحه، گفت: از آنجایی که اجرای این مصوبه در سال 1401 می باشد و صرفا به دلیل تورم سالیانه، پیشنهاد شده است که تنها 15 درصد در تعرفه افزایش داده شود، و مفاد لایحه نسبت به مصوبه سال 1400 تغییری نداشته باشد. بر این اساس مبلغ پایه ؛ بازه محیط بن درختان 15 الی 20 سانتیمتر می‎باشد، که مبلغ پایه برای سال 1400، 575 هزار تومان تعیین گردیده است و این درحالیست که میزان اخذ وجوهات لایحه از سال 96 تاکنون حدود 861 میلیارد تومان بوده است.   
وی افزود: با توجه به جلسه مشترک کمیسیون‏های  برنامه- بودجه و شهرسازی-معماری و سلامت- محیط‏زیست-خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، مقرر گردیده است تعرفه پایه درختان، در سال 1401، افزایش پنج درصدی داشته باشد.
 در ادامه محمد آخوندی در توضیح این لایحه گفت: کمیسیون مشترک شورا با پنج درصد افزایش نسبت به سال گذشته موافقت نموده است. همچنین دوستان درکمیسیون مشترک پیشنهاد کردند تا سقف زمانی مصوبه که  تا تاریخ 31/03/1401  می باشد به تاریخ 31/01/1401 کاهش یابد و افراد جا مانده نیز می توانند عوارض خود را تا تاریخ فوق الذکر با نرخ عورارض 1400  پرداخت نمایند
در ادامه ناصر امانی در این خصوص پیشنهادی  مطرح کرد و گفت: تفریغ بودجه در پایان اردبیهشت است، بنابراین بهتر است این تاریخ را با آن همزمان نموده و به 31/2/1400 تبدیل کنیم.
در نهایت لایحه با پیشنهاد امانی به رای گذاشته شد و با 18 رای موافق اعضا به تصویب رسید.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: