• شنبه ٣٠ بهمن ١٤٠٠-١١:٠٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٨٢٨
تشکری هاشمی در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرد:

تامین بودجه حمل و نقل با مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران از تامین بودجه حوزه حمل و نقل با مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران «سید جعفر تشکری هاشمی» رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی درباره تامین بودجه حوزه حمل و نقل در سال آینده که افزایش آن از محل تبصره‌ها پیش بینی شده است، اظهار کرد: ۱۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از رقم بودجه از محل تملک دارایی و هزینه‌ها پیش بینی شده است و مابقی آن که نزدیک به ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است از محل تبصره‌ها تامین می‌شود و بودجه حوزه حمل و نقل و عمران نزدیک به ۲۶ هزار میلیارد تومان شد که رقم بسیار خوبی است. 
 
پیش بینی تامین بودجه حوزه حمل و نقل با مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی
 
او ادامه داد: شهردار تهران گفتند که ۵۰ هزار میلیارد بودجه پیش بینی شده سال ۱۴۰۱ رقم کمی است و قادر هستند رقمی بیش از این را جذب کنند. با توجه به اینکه این آمادگی از سوی شهرداری اعلام شده است که بتوانند از طریق جذب سرمایه‌گذاری و جذب منابع نقدی در سال ۱۴۰۱ داشته باشند، احتمال زیادی دارد که تبصره‌ها نیز محقق شود. 
 
تشکری هاشمی گفت: به ویژه که امکان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دیده شده است و این امکان که نقدینگی بیش از چیزی که توسط شهرداری پیش بیینی شده محقق شود، احتمالش زیاد است و لذا امیدواریم که تبصره‌ها نیز در سال ۱۴۰۱ محقق شوند. 
 
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره بخش خصوصی گفت: آقای زاکانی اعلام کردند که هم سرمایه گذار خارجی برای سرمایه‌گذاری در تهران اعلام آمادگی کردند و رقم‌های قابل توجهی وارد خواهد شد و هم سرمایه گذارهای متعدد داخلی اعلام آمادگی کردند و محدود به بخش خاصی نخواهد شد. به علاوه هم در پروژه‌های کوچک مقیاس و هم پروژه‌های بزرگ مقیاس امکان حضور سرمایه گذار را پیش بینی کردند. 
 
او با اشاره به جزئیات مشارکت شهروندان و سرمایه گذاران کوچک در پروژه‌های عمرانی گفت: بزرگراه شهید شوشتری، تونل شهید متوسلیان که میدان سپاه تا بزرگراه آزادگان را از طریق تونل متصل می‌کند، ساخت هتل‌های ۵ و ۷ ستاره در سطح شهر تهران و پروژه‌های کوچک مقیاس را که شهروندان بتوانند با مبالغ اندک خود در آن مشارکت داشته باشند را نیز در بودجه پیش بینی کردیم، مانند ساخت پارکینگ‌های طبقاتی و جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس از مصادیقی هستند که نشان دهنده تنوع امکان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ابعاد مختلف هستند. انحصار سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های کلان نیست و سرمایه گذاران داخلی و خارجی در همه مدل‌های پروژه‌های سرمایه‌گذاری دیده شده‌اند. 
 
او درباره سرمایه گذاران خارجی گفت: سرمایه گذارانی از مالزی و چین، از جمله آن‌ها هستند. با توجه به اینکه برجام نزدیک شده است احتمال اینکه اتفاقات خوبی در این زمینه بیفتد، شدت پیدا کرده و می‌توانیم پیش بینی کنیم با موافقت در زمینه برجام سیل سرمایه گذارهای خارجی به سمت ایران روانه شود. 
 
۱۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای خرید موتورسیکلت برقی در سال آینده
 
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: یکی از موضوعات در بودجه سال ۱۴۰۱ پیش بینی بودجه برای کمک بلاعوض برای خرید موتورسیکلت برقی بود که می‌تواند آغاز تحول بزرگی برای مسائل ترافیکی و آلودگی هوای تهران باشد که می‌تواند قدم موثری باشد. مبلغ پیش بینی شده ۱۰۰ میلیارد تومان برای کمک بلاعوض برای خرید موتورسیکلت‌های برقی است. برای احداث جایگاه شارژ موتورسیکلت‌های برقی که برق رایگان را بدهد نیز بودجه‌ای در نظر گرفته شده است. 
 
سناریوی عبور تونل زیرزمینی در احداث پروژه شهید شوشتری 
 
تشکری هاشمی در پاسخ به سوال دیگری درباره پروژه شهید شوشتری اظهار کرد: کمربندی شرقی در تهران وجود ندارد و هیچ راهی برای تردد مردم نداریم و یکی از گره‌های بزرگ ترافیکی ما شرق تهران است. بنابراین نیاز و الزام به داشتن یک کمربندی در شرق تهران قطعی است. 
 
او ادامه داد: اما در زمینه مکان عبور بزرگراه یکی از سناریوها عبور از اراضی حفاظت شده است. اما عبور از این مکان با چند شیوه پیشنهاد شده است و یکی از روش‌ها این است در نقاطی که بخواهد مشکلی برای حیات وحش و طبیعت پارک ملی ایجاد کند از طریق تونل و در عمق منفی دو و به پایین این عبور انجام شود، به گونه‌های گیاهی و جانوری آسیبی نرسد. 
 
تشکری هاشمی گفت: اگر سناریوی عبور از اراضی پارک ملی بخواهد قطعیت پیدا کند حتما در محدوده‌هایی که احتمال آسیب به طبیعت وجود داشته باشد از طریق تونل‌هایی است که هیچگونه تاثیری روی حیات منطقه نخواهد داشت. سناریوهای دیگری را نیز در جلسه با معاونت فنی و عمرانی در نظر گرفتیم که اگر به هر دلیلی این سناریوها نیز به نتیجه نرسید، باز هم سناریوهای دیگری مطرح است. به هر ترتیب بزرگراه شوشتری برای تهران یک الزام است اما اینکه از چه مسیری باشد بستگی به توافقات و سناریوهای پروژه دارد و البته ابعاد محیط زیستی آن نیز سنجیده خواهد شد. 
 
او درباره اینکه برای ترمینال شرق جدید نیز پیوست محیط زیستی تهیه نشد، گفت: این ترمینال در گذشته که ساخته شد، ملاحظات زیست محیطی و توجه به آن در نظر گرفته شد. پیش بینی کردیم که بتوانیم ادامه خط دو را تا رسیدن به ترمینال جدید شرق را دنبال کنیم و ملاحظات ترافیکی و زیست محیطی آنجا مدنظر مدیریت شهری است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: