• چهارشنبه ١١ اسفند ١٤٠٠-١٦:٤٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٨٩٣
پیرهادی :

بی‌توجهی به بافت فرسوده در سنوات گذشته/ طرح‌های جدید در دست بررسی است

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه طبق بررسی‌ها ۱۱منطقه در تهران دارای بافت فرسوده هستند، گفت: در همین راستا معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران لایحه‌ای را به کمیسیون شهرسازی شورا ارائه کرده و قرار است در حوزه ساخت و ساز و احیای بافت فرسوده تسهیلاتی برای اقشار مختلف مردم درنظر گرفته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران مهدی پیرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر درباره فرآیند احیای بافت فرسوده در پایتخت گفت: بعد از جلساتی که با معاونت شهرسازی و معماری درخصوص افزایش تراکم خصوصا در بافت فرسوده ذیل خیابان انقلاب برگزار شد، این معاونت لایحه ای را تهیه کرده و به تازگی برای کمیسیون شهرسازی و معماری شورا ارسال کرد.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه به زودی این لایحه توسط کمیسیون شهرسازی در صحن شورا مطرح و بررسی خواهد شد، افزود: ما پیگیر هستیم که بتوانیم قدم هایی را در جهت نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهر تهران برداریم و قرار است در حوزه ساخت و ساز برای اقشار مختلف مردم تسهیلاتی در نظر گرفته شود و به عقیده بنده این لایحه تحولی را در قسمت های جنوبی شهر تهران در حوزه ساخت و ساز به وجود می آورد.
 
وی در پاسخ به سوالی درباره عملیاتی شدن افزایش میزان تراکم برای نوسازی بافت فرسوده گفت: بنده موافق این افزایش تراکم هستم اما در کمیسیون شهرسازی و معماری دوستان نقطه نظراتی درباره این موضوع دارند.
 
پیرهادی در ادامه بیان کرد: تسهیلاتی برای نوسازی و بهسازی بافت فرسوده در بودجه مشخص شده و قرار است سازمان نوسازی با مجموعه دولت در این زمینه همکاری هایی داشته باشند و در تعدادی از بلوک های شهری که دارای بافت فرسوده هستند، اقدامات لازم را انجام دهند.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در سال های گذشته نسبت به احیای بافت فرسوده کم توجهی شده است، تصریح کرد: شورا این موضوع را به صورت فشرده پیگیری می کند و شهرداری تهران نیز از پیشنهادات ما در این حوزه استقبال کرده است.
 
وی در پایان درباره مناطق دارای بافت فرسوده خاطرنشان کرد: مناطق ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ دارای بافت فرسوده هستند و ما باید کارهای فشرده و مهمی انجام دهیم تا از افزایش بافت فرسوده جلوگیری کنیم.
 
انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: