• شنبه ٦ فروردين ١٤٠١-١٠:٢٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٠٠٠
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تاکید کرد

ارتقاء شاخص‌های کیفیت زندگی، مهم‌ترین چشم‌انداز تهران در قرن جدید

نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران گفت: کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با تدوین یک سند راهبردی، تمرکز فعالیت ها و رعایت رویکردهای تحولی برای یک دوره چهار ساله را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران نرگس معدنی پور در گفت وگوبا ایسنا،‌ در مورد مدیریت شهر در سال ۱۴۰۰ گفت: از منظر شورا ، سال ۱۴۰۰ برای مدیریت شهری تهران، سال استقرار بود که در این سال در کنار پیگیری  امور جاری سازمانی و خدماتی ، سه اقدام مهم دنبال شد که می توان به  مستقر شدن ارکان مدیریتی و سازمانی دوره جدید مدیریت شهری تهران، تدوین و ابلاغ  رویکردهای جدید برنامه ای و همچنین تدوین  بودجه جدید مدیریت شهری تهران ، مطابق برنامه ۵ ساله و رویکردهای جدید  اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در کمیسیون فرهنگی اجتماعی دوره ششم شورای شهر تهران کوشش کردیم که با تدوین یک سند راهبردی،  تمرکز فعالیت ها و رعایت رویکردهای تحولی برای یک دوره چهار ساله باشد، گفت: به عنوان مثال ، توجه به رعایت و بهبود شاخص های کلان فرهنگی و اجتماعی و انطباق کلیه سیاست ها ، برنامه ها و نظام تخصیص بودجه برای تحقق آن ، از جمله اولویت هایی بود که مدنظر قرار دادیم  و آن را جزو تصمیم های خوبی می دانم که تلاش می کنیم دنبال شود.
 
معدنی پور با بیان اینکه  بطور کلی ، صرف نظر از دوره های مدیریتی مختلف در شهرداری تهران ، یکی از اشکالات مدیریتی که مدام تکرار شده است ، انبوهی از برنامه هایی است که با یکدیگر همپوشانی دارند و در عمل ،هم افزایی نیز با یکدیگر ندارند و این موجب اتلاف منابع شده است، افزود: تلاش ما این است که مدیریت شهری ، به این درس مهم که در دوره های مختلف مدیریتی ، آن را آموخته است ، توجه کند و آن را در برنامه ریزی های خود ، لحاظ کند.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ادامه داد: در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر سندی را به عنوان چارچوب فعالیت های خود در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا ، تدوین کردیم که در آن اولویت ها تعیین شده است و علاقمندم که این سند در سال ۱۴۰۱ مدنظر قرار گیرد و در طول دوره خدمت در شورا تکمیل و دنبال شود، چراکه مهم ترین رویکرد ما در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی این است که تمامی ظرفیت های مدیریت شهری تهران هم از نظر برنامه و هم بودجه ، باید بگونه ای هم افزا هدایت شوند تا وضعیت شاخص های کلان فرهنگی اجتماعی ، بهبود پیدا کنند.
 
وی در مورد چشم انداز تهران با آغاز قرن جدید گفت: با توجه به توسعه سریع و گسترده شهر تهران ، مهم ترین چشم انداز شهر تهران در قرن جدید ، بهتر است تمرکز بر بهبود و ارتقاء شاخص های کیفیت زندگی باشد. این چشم انداز موجب می شود که در عمل ، بسیاری دیگر از شاخص های مرتبط و نیز نظام برنامه و بودجه مدیریت شهری تهران نیز ، بهبود پیدا کرده و دارای چارچوب و جهت مشخص باشند.
 
معدنی پور افزود:  کلانشهر تهران هر چند از نظر شاخص های توسعه ای ، مشابه بسیاری از کلانشهرهای بزرگ جهان و در شمار آن ها است ، اما باید توجه داشت که از جهات بسیاری دیگر ، از جمله زمینه های فرهنگی و اجتماعی و نیز سبک شهرنشینی و شهروندی ، دارای ویژگی های خاصی است و  به نظرم کیفیت زندگی ، یکی از پیشران های توسعه متوازن و موزون است که می تواند موجب بهبود شاخص های عدالت محوری در زندگی شهری و دسترسی عادلانه به فرصت ها و خدمات شود. بر همین اساس ، چنانچه مدیریت شهری تهران و بطور کلی ،  نظام جامع مدیریت شهری تهران کوشش کند تا با کمک مردم و سازمان های مردم نهاد ، شاخص های کیفیت زندگی را در دستور کار خود قرار داده و آن ها را بهبود ببخشد ، در آن صورت کلانشهر تهران نیز می تواند جزو یکی از شهرهای الگو از نظر شاخص‌های شهرنشینی باشد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: