• شنبه ٦ فروردين ١٤٠١-١٠:٣٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٠٠١
نرگس معدنی پور:

رویکردهای فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری در ۱۴۰۱

دمیده شدن روحی تازه به کالبد طبیعت و تجدید زندگی در آن یادآور عظمت بی‌انتهای پروردگار متعال است تا حالی بهتر در همه موجودات عالم شکل گیرد.
 
مصادف شدن نوروز با ایام پر نور و برکت نیمه شعبان و ولادت حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه الشریف که عید بزرگ شیعیان است را تبریک می‌گویم و امیدوارم سال پیش روی سال فرج و ظهور صاحب امر (عج) باشد.
 
فرصت را مغتنم شمرده و به رسم ادب قدردان سربازان گمنام امام زمان (عج) هستم که در پایگاه مبارزه و جهاد تا پای جان ایستاده و از ارزش های انقلاب اسلامی و امنیت ملت شریف ایران دفاع نموده اند. 
 
آغاز فصل جدیدی از خدمت
 
مدیریت شهری ششم شهر تهران در حالی به استقبال سال 1401 و قرن جدید می رود که شرایطی حساس و سختی را در پیش روی دارد و می‌بایست زمام امور را به نحوی به دست گیرد تا ضمن اتمام پروژه‌های نیمه تمام و به سرانجام رساندن طرح‌ها و برنامه‌های باقیمانده از گذشته ، فصلی جدید از خدمت رسانی به مردم را آغاز نمایند. 
 
مزین شدن سال جدید به عید پر نور و برکت نیمه شعبان را باید قدر دانست و آن را مقدمه‌ای برای حرکت جهادی و انقلابی در شهر برای حضور به موقع در صحنه‌های خدمت رسانی دانست تا مردم حس کنند که فداکارانه پیگیر مطالباتشان هستیم.
 
توجه به موضوعات فرهنگی و اجتماعی مهمترین رویکرد مدیریت شهری در 1401
 
شهر تهران دارای کالبدی زنده و پویا است که درون مایه آن برگرفته از بافت فرهنگی و اجتماعی جامعه است. یقینا برای اینکه شهری بتواند به توسعه لازم برسد و در آن ارائه خدمات به مردم به صورت مطلوبی انجام گیرد، در گام نخست می بایست در ابعاد مختلف و از منظر وضعیت شاخص‌های کلان در حوزه فرهنگی و اجتماعی به بالندگی و تعالی لازم دست یابد بر همین اساس توجه به موضوعات فرهنگی و اجتماعی یکی از مهم‌ترین رویکردهایی است که مدیریت شهری ششم در سال 1401 پیگیر آن خواهد بود. 
 
به دنبال تحقق برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در شهر هستیم
 
کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران جلسات متعدد و تأثیرگذاری را با معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران و سازمان‌ها و معاونت‌های تابعه آن برگزار کرده و با یک هم افزایی جمعی به دنبال تحقق برنامه‌های تعیین شده در حوزه فرهنگی و اجتماعی سال ۱۴۰۱ است.
 
رویکردهای فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری در ۱۴۰۱
 
متأسفانه وضعیت فرهنگی و اجتماعی شهر تهران مطلوب نیست و مدیریت شهری با حجم قابل توجهی از نیازها در ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی رو به رو است لذا در سال 1401 به سرانجام رساندن برنامه ۵ ساله سوم که دو سال آن باقی مانده است و اجرای طرح‌های باقی مانده و اتمام پروژه‌های نیمه تمام فرهنگی و اجتماعی، تعمیر و تجهیز و بروزرسانی مجموعه‌های فرهنگی و هنری و اجتماعی و ورزشی، بازنگری محتوای دستورالعمل‌های اجرایی مجموعه‌ها و مراکز فرهنگی و هنری و اجتماعی و ورزشی و بروزرسانی آنها، طراحی و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های جدید با رویکرد خانواده محوری و سبک زندگی اسلامی ایرانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و مدیریت تغییرات فرهنگی و زیست بوم جدید و...، مدنظر می‌باشد. برای تحقق این مهم حدود 9 درصد از بودجه شهرداری تهران به موضوعات فرهنگی و اجتماعی اختصاص یافته است. 
 
 امیدوارم روزی برسد که تهران زیبای ما شهری با نشاط و سرزنده، دارای شهروندانی پویا و پرانرژی و شاد باشد که در آن کیفیت زندگی شهروندان مطلوب و مناسب باشد.
 
این آرزو دور از تصور نیست اگر با کوشش و تلاش و همت عالی و اهتمام جدی همه سازمان ها و دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگی و اجتماعی همراه باشد.
 
منبع:فارس

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: