• شنبه ٦ فروردين ١٤٠١-١٠:٤١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٠٠٢
علی اصغر قائمی در گفت و گو با پانا مطرح کرد:

نظارت شورای شهر تهران ساختارمندانه و منظم شود

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه نظارت شورای شهر تهران باید ساختارمندانه و منظم شود، گفت معدل شهرداری در حوزه تحقق شعارهایی که داده خوب نبوده اما فرصت کافی هم نداشته است و بعد از یک سال می‌توان دراین خصوص ارزیابی عادلانه‌ای انجام داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران علی‌اصغر قائمی در گفت‌و‌گو با پانا درخصوص ارزیابی عملکرد هفت ماهه شورای شهر تهران گفت: «شورای ششم با انگیزه بالایی آغاز به کار کرد. تعدادی از اعضای شورا تجربه کارکردن در شهرداری را داشتند، بنابراین با انگیزه‌های منطقی وارد این عرصه شدند و برخی که پیش از این تجربه فعالیت در شهرداری را نداشتند شاید ذهنیت‌هایی داشتند که در این مدت نگاهشان اصلاح شده است. اما در مجموع اعضای شورا با انگیزه بالایی برای اصلاح امور شهر وارد این عرصه شدند اما اینکه شهرداری تاکنون توانسته شعارهایی که داده را محقق کند به نظر می‌آید معدلش تا الان معدل خوبی نبوده است.»
 
وی ادامه داد: «نباید این موضوع را نادیده بگیریم که فرصت ۶ ماهه برای شهرداری هر چند فرصت کمی نیست اما واقعیت این است که فرصت کافی نیز نبوده است. شاید عادلانه‌تر این باشد که اجازه بدهیم یک سال از این دوره بگذرد و با مطالبه‌گری واقع گرایانه وارد قضاوت شویم زیرا فرصت مطلوب برای فعالیت داشته و می‌توانیم ارزیابی کنیم که چه میزان شعارهایی که داده شده محقق شده است.»
 
این عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شورا جایگاه اجرایی ندارد، گفت: دو مسئولیت مهم شورای شهر قانونگذاری در حوزه شهری و نظارت است که در بحث نظارت به نظر می‌آید شورا هنوز رفتار ساختار‌یافته‌‌ای پیدا نکرده است. شاید اعضا در موضوعاتی که به آن علاقه‌مند هستند یا در آن حوزه تخصص داشته و حساسیت دارند، نظارت‌های موردی انجام داده باشند اما اینکه نظارت‌های ساختارمندانه و به طور منظم انجام شده باشد به نظر من اینگونه نبوده و اگر بوده تعداد آن اندک بوده است. در حد کمیسیون‌های تخصصی جلساتی برگزار شده و واحدهای مرتبط با آن ماموریت‌ها دعوت شدند و گفت و شنودی انجام شده است. بر اساس گزارش‌هایی که گرفته شده نیز بازدیدهایی انجام شده است.»
 
قائمی تاکید کرد: «شورا در حوزه نظارت بر ماموریت‌های شهرداری باید منظم‌تر و ساختارمندتر اقدام کند در ابتدا فرصت کافی برای عمل به شهرداری داده شود و سپس بدون تعارف و رودربایستی وظیفه‌مان را در بحث نظارت انجام دهیم. شهرداری نیز بدون واهمه گزارش کارکردش را ارائه دهد و هرجا هم که انحراف دیدیم آن میزان که وظیفه ماست پیگیری می‌کنیم و قضاوت هم با مردم است.»

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: